پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش از تحصیل بیش از ۱۸۱ هزار دانش‌آموز عشایری در سراسر کشور خبر داد.

شعارسال: رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مدارس عشایری استان خراسان رضوی در منطقه مراوه تپه، با اشاره به دشواری فعالیت معلمان و تحصیل دانش‌آموزان در این مناطق، اظهار داشت: امروز هدف ما این بود که از نزدیک در جریان برنامه‌های اجرا شده در این حوزه قرار بگیریم و مشکلات را بهتر لمس کنیم.

وی ادامه داد: با حضور در این مدارس توانستیم یک تجربه عینی از فعالیت دشوار مدارس عشایری به دست آوریم و امروز با وجود مشاهده کمبودها و سنگین‌تر شدن مسئولیت‌‌ها، مشاهده‌ سرمایه‌های عظیم معلمان عشایر که با عشق و امید در کلاس‌های سیار با شرایط سخت دانش‌آموزان را به خوبی تربیت می‌کنند، ما را بسیار امیدوار کرد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۱ هزار دانش‌آموز عشایری درکشور داریم که تلاش کردیم، شرایط زمینه تحصیل آنها را به بهترین شکل فراهم کنیم، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا فاصله ارائه خدمات آموزشی و پرورشی را از بین ببریم.

وی از تلاش‌های معلمانی که در این شرایط دشوار برای حضور در کلاس‌های درس دانش‌آموزان عشایری در مناطق صعب العبور و کم برخوردار کشور حاضر می‌شوند، تقدیر کرد و گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌های انجام شده و خدماتی که در این بخش ارائه شده، هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به شرایط ایده آل داریم که امیدواریم بتوانیم در آینده در حوزه آموزش و پرورش دانش آموزان عشایری، شاهد گام‌های مثبت و رو به جلویی باشیم.

حکیم زاده با اشاره به انگیزه و اشتیاق معلمان چندپایه در تدریس به دانش‌آموزان عشایر، تصریح کرد: این معلمان بی‌ادعا در کلاس‌های سیار، دانش‌آموزان چندپایه را آن چنان مطلوب آموزش داده‌اند که زبان فارسی معیار را به خوبی خوانده و‌ حرف می‌زنند و می‌توانند الگوی معلمان شهری ما باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 11 اسفند 1395، کدمطلب: 13951210000727 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین