پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۹۱۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
دبیر هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، هدف اصلی این جبهه را ترویج گفتمان انقلاب اسلامی دانست و گفت: هر فردی که دل در گرو ترویج انقلاب و ارزش‌های آن دارد می‌تواند عضو جبهه باشد.

شعار سال: لطف‌الله فروزنده دبیر هیئت رئیسه شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی پیرامون چند و چون کار در جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت.

فروزنده جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را جبهه‌ای مختص اصولگرایان نمی‌داند.او معتقد است هر فردی که دل در گرو ترویج انقلاب و ارزش‌های آن دارد می‌تواند عضو جبهه باشد.

در ادامه مشروح پرسش و پاسخ با دبیر جبهه مردمی نیروهای انقلاب آمده است:

ایده جبهه مردمی از کجا شکل گرفت؟

ایده جبهه از خود مردم شکل گرفته و تجربه هم نشان داده است که هر وقت ما، مردم را در تصمیمات کلان مشارکت داده‌ایم، موفق بوده‌ایم. این کارجدید که فعلا در آغاز آن هستیم، در حقیقت حضور بدنه مردم از پایین‌ترین رده یعنی از محلات و شهرستان‌ها، در نظام تصمیم‌گیری است که می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی را به وجود آورد؛ پشتوانه‌ای که تعهد خود مردم و باور آنهاست.

هدف اصلی از فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، چیست؟

هدف اصلی همه ما در جبهه مردمی، این است که گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج و به طور جدی دنبال کنیم. واقعیت این است که ما هر جا مطابق با ارزش‌ها عمل کرده‌ایم، موفق بوده‌ایم و هر جا هم از ارزش‌های انقلاب فاصله گرفتیم، آسیب دیده‌ایم. این جبهه، درصدد است که انشاالله بتواند گفتمان انقلاب اسلامی را که توسط حضرت آقا تبیین می‌شود، ترویج کند و حق مردم را مطالبه کند.

به احتمال برخی از مشکلات فعلی سبب شده تا جبهه آغاز به کار کند، درست است؟

بیشتر مطالبات مردم است که باعث آغاز به کار جبهه مردمی شده است. در وضعیت فعلی ما مشکلی اساسی به نام ناکارآمدی مسئولان اجرایی را داریم، این از مطالبات مردم است که جبهه پیگیری می‌کند. مساله اشتغال هم مساله بسیار مهمی است که واقعا با توجه به توانمندی داخلی می‌توانیم آن را حل کنیم اما متاسفانه برنامه روشنی را در این زمینه نمی‌بینیم، جبهه از این بعد هم خواست مردم را مطالبه می‌کند.

ساز و کار حضور مردم چیست؟ قبلا برخی از احزاب می‌گفتند ما مردمی هستیم چون اعضایمان از مردم هستند. در جبهه چطور حضور مردم در تصمیمات، تضمین می‌شود؟

این اتفاق افتاده است. در حقیقت هر کدام از این جمعت 3 هزار نفره که در مجمع ملی جبهه مردمی حضور داشتند، نماینده 50 هزار نفر بودند. نماینده از طرف مجامعی معرفی شدند که در هر شهرستان تشکیل شده است.

این مجامع شهرستانی را چه کسانی تشکیل داده‌اند؟

مجامع در شهرستان‌ها از نخبگان و افرادی که در هر محله ظرفیت داشتند، تشکیل شده و اینها جمع شدند و مجمع شهرستان را تشکیل داده‌اند و در نهایت، بین 2 تا 5 نفر را بسته به جمعیت شهرستان انتخاب کرده‌اند و اینها در مجمع ملی شرکت کردند. شما می‌دانید که هر آدم ذی نفوذ در هر محله، حداقل با 20 نفر، 30 نفر در ارتباط است و مورد اعتماد آنهاست لذا در کف تقسیمات کشوری که محله باشد، این تصمیمات حضور داشته و آنها در جریان این امور و پشتوانه این جبهه هستند و موضوعات را پیگیری می‌کنند.

از آن طرف در اقشار مختلف، افراد ذی نفوذ هم جمع شدند و نماینده انتخاب کرده اند، و از هر کدام 10 تا 25 نفر، به مجمع آمده‌اند. لذا مشارکت مردمی اتفاق افتاده و این طور نیست که بخواهیم بعدا ساز و کار مشارکت مردم را برگزینیم.

بحث دیگر تشتت دیدگاه در میان اصولگرایان است که عده‌ای مطرح می‌کنند.آنها می‌گویند جبهه مردمی فعلا اصولگرایان را در بر گرفته و احتمالا هم قرار است همین نیروها گردونه آن را بچرخانند اما اصولگرایان خودشان در میان خودشان، تشتت آرا دارند. آنها می‌گویند جامعه روحانیت مبارز مسیر خودش را می‌رود و جبه پایداری هم مسیر خودش را؛ بنابراین چطور قرار است این جبهه شکل یکپارچه به خود بگیرد و تصمیم‌سازی کند؟

اول اینکه این جبهه، جبهه نیروهای انقلاب است و فقط اصولگرایان در آن عضو نیستند بلکه هر کسی که دل در گرو حفظ نظام و ترویج فرهنگ انقلاب دارد، می‌تواند عضو جبهه باشد و اتفاقا می‌خواهم بگویم، درصد فراوانی از نیروهای انقلابی و نیروهای دلسوزی که در هیچ حزب و گروهی عضو نبوده‌اند، عضو جبهه هستند.

درباره جامعه روحانیت مبارز باید توجه داشت که هم آیت الله موحدی کرمانی حضور پیدا کردند و حمایت کردند و هم نمایندگان جامعه روحانیت در مجمع حضور داشتند؛ درباره جبهه پایداری هم دوستان مخالفتی ندارند با آنها مذاکره شده و طبیعتا از این به بعد هم مذاکره خواهد شد. کار ما کار اقناعی است و باید تمام نیروهای انقلاب را قانع کنیم.

آیا جبهه قرار است صرفا کار انتخاباتی کند؟

خیر! کار ما کار گفتمانی است. طبیعتا چون قرار است در اردیبهشت ماه اتفاق مهمی به نام انتخابات ریاست جمهوری در کشور رخ دهد، ما در آن حضور خواهیم داشت و در حقیقت این جبهه به عنوان گروهی که کار ترویج گفتمان انقلاب را انجام می‌دهد، نمی‌تواند نسبت به آن، بی‌توجه باشد. لذا به عنوان اولین گام در این حرکت حضور پیدا می‌کند و صرف نظر از نتیجه، چه جبهه در انتخابات پیروز شود و چه شکست بخورد به کار خود که همان ترویج گفتمان انقلاب اسلامی است، ادامه می‌دهد.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تقارن آغاز به کار جبهه با انتخابات ریاست جمهوری، اتفاقی بوده است؟

ما پس از آسیب‌شناسی انتخابات 92 و مقدماتی که فراهم شد، به این زمان رسیدیم و ممکن بود آغاز به کار جبهه، هر زمان دیگر هم باشد چون کار، کار پخته‌ای است و کارشناسی آن زمان برده است. این کار در اثر یک آسیب شناسی اتفاق افتاده که تجربه سال 92 و انتخابات 94 را داشته‌ایم و همه اینها آنالیز شده و به این مدل رسیده‌ایم و تا آماده شده به این زمان رسیده است.

موضوع دیگر تعدد کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری از سوی جبهه مردمی است. این تعدد را با چه راهکاری می‌خواهید به یک نفر تقلیل دهید؟

طبیعتا دوستانی که کاندیدا می‌شوند، این را می‌پذیرند و پذیرفته‌اند که ساز و کار جبهه را هر چه که باشد، قبول داشته باشند. ما در جلسه اول، 21 نامزد داشتیم و قرار شد اعضای جبهه رای بدهند و قرار است ده نفر مشخص شوند و با آنها مذاکره شود و با رای مجمع ملی جبهه که از سراسر کشور هستند، که آشنایی کامل با روابط و مسائل دارند به نامزد واحد جبهه مردمی برسیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 13 اسفند 95، کد مطلب: 1344188: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین