پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
دریاچه اوان – قزوین

شعارسال:

بزرگترین و زیباترین دریاچه در منطقه قزوین دریاچه اوان نام دارد که به فاصله ۷۵ کیلومتری شهر قزوین در جاده قزوین معلم کلایه قرار گرفته است.این دریاچه با مساحتی متر از شش هکتار می باشد و دارای اب شیرین است.

طول دریاچه اوان در طویل ترین قسمت ۳۲۵ متر و درعرض آن ۲۷۵ متر و عمق آن از ۱ تا ۱۰ متر در نوسان است.آب دریاچه از طریق چشمه های کف دریاچه و نزولات آسمانی تامین می شود و غلیان دائمی آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده است.

از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می شود که اب ان مورد استفاده کشاورزان روستاهای اطراف است.در تابستان این دریاچه محل ماهیگیری ،آب تنی و قایق سواری و در پاییز ،مامن پرندگان مهاجر مانند قو،غاز ،مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی می باشد.

در این دریاچه انواع ماهی از جمله قزل آلای رنگین،کپور و اردک ماهی زندگی می کنند.دریاچه اوان همچون نگینی زمردین می درخشد و با چشم انداز محسور کننده اش،گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جذب می نماید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گردشگری ایران ، تاریخ انتشار خبر ، کدمطلب: ،www.gardeshgariiran.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
امیدوارم این دریاچه زیبا مثل بقیه خشک نشه وبرایا حیا وحفظش تلاش کنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین