پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
برخی روزنامه‌های غربی بیرون راندن ترک تبارها از کشورهای اروپایی را در صورت رای مثبت آنان به اصلاحات قانون اساسی را خواستار شدند.

شعار سال: به گزارش روزنامه المصریون، برخی روزنامه های غرب درخواست کردند ترک تبارها در صورت رای مثبت به اصلاحات قانون اساسی، از اروپا بیرون رانده شوند.

بر اساس اصلاحات قانون اساسی ترکیه طبق خواست اردوغان، اختیارات گسترده‌ای به رئیس جمهور اعطا می شود.

در این میان برخی روزنامه های غربی در شماره روز سه شنبه خود ضمن انتقاد شدید از اردوغان به دلیل موضع تند در قبال دولت هلند، ممنوعیت هرگونه تبلیغات انتخاباتی در ارتباط با اصلاحات قانون اساسی ترکیه را خواستار شدند.

*نگرانی اروپا از افزایش نفوذ اردوغان

این در حالی است که مسئولان اروپا از افزایش نفوذ اردوغان که از کودتای نظامی علیه دولت خود نجات یافته است، بیم دارند.

در پرتو شدت تنش بین ترکیه و هلند، روزنامه بلیک سوئیس با انتشار یک گزارش ، دولت ارودغان را دیکتاتور برشمرد و از ترک ها خواست به همه پرسی در مورد اصلاحات قانون اساسی «نه» بگویند.

این روزنامه در یک پیام به ترک تبارها که به زبان ترکی منتشر شده بود، خطاب به آنان نوشت: اگر شما از هوادارن اردوغان هستید، هم اکنون کشور را ترک کنید.

دویچه وله آلمان نیز یک برنامه خبری مفصل به زبان ترکی پخش کرد و در آن به خطرات ناشی از اصلاحات قانون اساسی اشاره کرده و به ترک تبارهای مقیم اروپا در مورد عواقب پاسخ «بله» به این همه پرسی هشدار داد تا جایی که اعلام کرد: اگر رای مثبت دادید باید اروپا را ترک کنید.

*درخواست اتریش از اتحادیه اروپا برای اتخاذ راهکار مشترک

در این میان کریستین کرن مشاور دولت اتریش و مدیر اجرایی شرکت راه آهن این کشور گفت: خوب است اتحادیه اروپا برای جلوگیری از تبلیغات انتخاباتی دولت ترکیه، یک راهکار مشترک اتخاذ کند.

به گفته وی تغییر حکومت ترکیه بر اساس نظام ریاست جمهوری ضرر زیادی به حاکمیت قانون وارد می کند.

در مقابل ترکیه نیز در واکنش به روزنامه بلیک سوئیس اخبار این روزنامه را به شدت محکوم و اعلام کرد، عملکرد این روزنامه از آزادی بیان و حرفه خبرنگاری کاملا دور است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 25 اسفند 1395، کد مطلب: 646568:www. khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین