پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۹۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
رئیس جمهور آمریکا برای نخستین بار با صدراعظم آلمان در کاخ سفید دیدار کرد و سپس این دو رهبر یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک برگزار کردند. اما تنش و اختلاف در خصوص چند پرونده کاملا مشهود بود.

شعار سال: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز از ادعاهای خود مبنی بر اینکه باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا از برج ترامپ شنود کرده، دست بر نداشت و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در این زمینه رو به مرکل کرد و با حالتی طنزآمیز گفت: دست‌کم ما یک مساله مشترک داریم.

در سال ۲۰۱۰ آژانس امنیت ملی آمریکا با اختیار مستقیمی که از باراک اوباما گرفته بود تلفن همراه مرکل را شنود کرد. پس از آنکه مرکل متوجه این استراق سمع شد با اوباما تماس گرفت و با لحنی تند به او گفت که اگر این مساله واقعیت داشته باشد اقداماتش کاملا غیرقابل قبول است. در آن زمان مرکل گفته بود که این نقض جدی اعتماد است و چنین اقداماتی باید فورا متوقف شود.

دو طرف تاکید کردند، آماده مذاکره و همکاری در تمامی مسائل مورد اختلاف در زمینه تامین مالی ناتو، آوارگان سوری و روابط با روسیه هستند.

این اولین نشست مرکل با ترامپ از زمان انتصاب رئیس‌جمهوری جدید آمریکا بود.

کاخ سفید افزود:‌ترامپ به همراه مرکل به شدت در این نشست در زمینه مساله حمایت مالی از ناتو مورد بررسی قرار داد.

دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت که این دو مقام درباره موضوعات مختلفی از جمله ناتو صحبت کردند. این دو رهبر نهار کاری خود را بسیار خوب و موثر توصیف کردند.

ترامپ در این کنفرانس خبری ضمن تحسین رهبری مرکل گفت: این دو کشور باید با یکدیگر در مبارزه با تروریسم افراطی و داعش همکاری کنند.

وی افزود: مهاجرت یک برتری است نه یک حق و امنیت شهروندان ما همیشه در اولویت قرار دارد.

مرکل نیز در این کنفرانس خبری گفت: همیشه بهتر است به جای اینکه درباره یکدیگر صحبت کنیم با یکدیگر به مذاکره بنشینیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه آیا سبک ترامپ را قبول دارد یا خیر گفت: من با استقبال گرمی مواجه شدم و ما در تلاشیم تا به یک مصالحه و سازش در مسائلی که در خصوص آنها اختلاف نظر داریم برسیم.

مرکل افزود: گاهی اوقات رسیدن به سازش بسیار دشوار است اما ما انتخاب شده‌ایم تا این دشواری‌ها را رفع کنیم.

مرکل همچنین نسبت به ازسرگیری مذاکرات تجاری بین اتحادیه اروپا و آمریکا ابراز امیدواری کرد.

ترامپ همچنین در این کنفرانس خبری اشاره کرد که آلمان و آمریکا با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا به یک برنامه برای صلح اوکراین دست یابند.

ترامپ همچنین تاکید کرد، باید در راستای شکست داعش و حمایت از دو کشور در برابر تروریست‌های افراطی با هم تلاش کرد.

وی افزود: ارتش آمریکا در آینده بسیار قوی‌ خواهد شد. امیدواریم که از آن استفاده نکنیم. ما کشوری متفاوت خواهیم بود و قراردادهای تجاری ادامه خواهد داشت و دیگر بیکاری نخواهد بود.

ترامپ گفت: من از تلاش‌های مرکل در وظایفش در ائتلاف بین‌المللی تقدیر کردم. ما باید از شهروندان خود در برابر اشاعه افراط‌گرایی حمایت می‌کنیم.

این دیدار ابتدا برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود اما به خاطر برف شدید در سواحل شرقی به تعویق افتاد. این نخستین سفر مرکل به آمریکا در دو سال گذشته محسوب می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 28 اسفند 1395، کد مطلب: 95122817532:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین