پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
بی شک شهرداری به عنوان نهادی خدمت رسان که رابطه ای تنگا تنگ با شهرورندان دارد باید از بهترین و کارامد ترین روش ها برای جلب رضایت ارباب رجوع و همچنین مدیریت کارآمد برای ساختن و اداره ای شهر مطلوب بهره گیرد.

شعار سال: و برای تحقق وظایف تعریف شدۀ خویش در قانون،حداکثر توان را برای تحقق سیمای شهری به کار برد امری که در همۀ شهرهای ایران می توان آن را مشاهده کرد. اما متاسفانه در شهر های استان ایلام همچنان مغفول مانده است و سوالات تکراری در ذهن شهروندان این استان بارها و به دفعات مداوم شکل گرفته و بر زبان رانده شده است.

به راستی دلایل ناکارآمدی شهرداری ها در بهسازی سیمای شهری چیست؟

ریشه های ناکارآمدی در ارائه خدمات شهری به شهروندان استان ایلام چه می باشد؟

چرا شهرداری های دیگر شهرهای استانها در بهسازی و زیباسازی سیمای شهری موفق عمل کرده اند و شهرداری های استان ما ناموفق؟

دلایل نارضایتی گسترده شهروندان از این نهاد عمومی در شهرهای استان ایلام چه می باشد؟

علل روندها و بروکراسی ناصواب که به ناراحت شدن شهروندان در این نهاد منجر می شود چیست؟

این سوال ها و صدها سوال دیگر دهه هاست شهروندان با آن مواجه اند که همانا ضرورت های تحول در مدیریت و تحول در ساختارهای شهرداری ها ی استان را دو چندان می کند در اینجا لازم است که با مشاهداتی که بنده از شهرداری های سایر شهر ها کرده ام دلائل ناکارآمدی شهرداری های استان را مطرح نماییم.

ا- شهرداری های استان از نیروی کارشناس نخبه تهی است

2-تعاملی بین شهرداری های استان با شهرداری های سایر استانها جهت استفاده از تجارب آنها دیده نمی شود

3-اثری از تدوین و تعریف برنامه های کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت در این نهادها دیده نمی شود و کماکان سبک اداره شهرداری های استان از روش وقتی منافع مالی جور شد چند پروزه در سطح شهر اجرا می کنیم می باشد!!!

4-اطلاعات و توان های مالی شهرداری ها در حد همان شهرداری های دهۀ60 مانده است و شهرداری ها از یافته های جدید دانش شهر سازی بی اطلاع یا کم اطلاع هستند

5-در حالی که در سایر شهرداری های کشور مشاهده برگزاری سالانه آموزش دوره های تخصصی ضمن خدمت در بین کارشناسان شهرداری ها می باشیم ولی اثری از آموزش این دوره در شهرداری های استان نیست.

6- شهرداری های سایر استانها جهت رفاه حال شهروندان این نهاد اقدام به ارائه خدمات الکترونیک می کندولی متاسفانه شهرداری های استان علاقه ای به استفاده از تکنولوژی جهت کاهش مراجعات مردمی و کمتر شدن پروس های طولانی و گاه نالازم ندارند و سایت های شهرداری ها تشریفاتی و نمادین می باشند و سالهاست که به روز نشده اند.

7- شهرداری های سایر استان ها شاهد تنوع خدمات این نهاد به شهروندان می باشیم در استان ایلام شاهد ارائه چند خدمت محدود به شهروندا ن می باشیم و گویا در این استان این نهاد همچنان باید فقط مسئول آسفالت کردن خیابانها و جمع آوری زباله ها باشد.

امید است که مجریان استانی با تدوین سیاست ها و برنامه های بعد از چند دهه شرایط را برای تحول در ساختار شهرداری های استان فراهم آورند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبری آبدانان خبر، تاریخ 4 تیر 95، کد مطلب: 191: www.abdanannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین