پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶
مشاور معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف اصلی راه اندازی صندوق توسعه عدالت آموزشی تامین مالی مدارس شبانه روزی عشایری، روستایی و مناطق محروم است، گفت: دستور تشکیل 700 هیئت مدیره‌ برای فعالیت در صندوق توسعه عدالت آموزشی به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است.

شعار سال: مشاور معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هدف اصلی راه اندازی صندوق توسعه عدالت آموزشی تامین مالی مدارس شبانه روزی عشایری، روستایی و مناطق محروم است، گفت: دستور تشکیل 700 هیئت مدیره‌ برای فعالیت در صندوق توسعه عدالت آموزشی به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده است.

حسین روحیدرباره توسعه صندوق عدالت آموزشی اظهار کرد: هدف از ایجاد صندوق عدالت آموزشی بسترسازی مناسب کمک‌های مردمی و افراد خیر است

وی ادامه داد: افراد مشتاق به انجام کار خیر می‌توانند توسط صندوق توسعه عدالت آموزشی برای حمایت از مدارس محروم اقدام کنند.

مشاور معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه صندوق توسعه عدالت آموزشی با همکاری جامعه خیرین مدرسه ساز تاسیس شده است، تصریح کرد: با راه اندازی این صندوق تلاش می کنیم که افراد خیر را متقاعد کنیم تا در آن سرمایه گذاری کنند.

وی دیگر اهدف اصلی این صندوق را تامین مالی مدارس شبانه روزی عشایری، روستایی و مناطق محروم دانست و افزود: افرادی که مایلند به آموزش و پرورش در راستای ارتقای کیفیت آموزشی این وزارت خانه کمک کنند می توانند با عضویت در این صندوق وجوه خود را به این منظور اختصاص دهند.

روحی با دعوت از مردم برای شرکت در این عمل خبر خواهانه ، افزود: با منتشر شدن اسامی مدارس مورد نیاز در هر منطقه افراد خیر می‌توانند با انتخاب خود بخشی از هزینه‌های مدرسه را تقبل کنند.
مشاور معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این هزینه‌ها شامل هزینه‌های جاری مانند آب، برق، گاز، هزینه‌های عمرانی کوچک و تعمیرات است.

وی خاطر نشان کرد: در اوایل سال تحصیلی مدیران مدارس نیازمند، موظف هستند یک برنامه سالانه ارائه دهند که در طول سال تحصیلی میزان هزینه‌های مورد نیاز یک مدرسه جمع بندی کرده و اقداماتی که لازم است در طول این سال صورت پذیرد ؛متناسب با این برنامه برآورد و هزینه‌های آنرا پیش بینی کنند.
روحی با بیان اینکه در حال حاضر این صندوق در شرف تاسیس است، خاطرنشان کرد:حساب این صندوق در بانک‌های عامل بانک سرمایه انجام شده است و در هر منطقه آموزش و پرورش یک هیئت مدیره متشکل از 3 نفر شامل (رئیس مجمع خیرین آن منطقه، فرد خیر معتمد و نماینده اداره آموزش و پرورش) تشکیل خواهد شد که در سطح منطقه افرادی که تمایل دارند در این حوزه فعالیت کنند شناسایی و بتوانند مدارس خود را انتخاب می‌کنند. وی با اشاره اینکه دستور تشکیل هیئت مدیره‌ها به 700 منطقه کشور ابلاغ شده است، عنوان کرد: افراد خیر می‌توانند از طریق کمک‍
های مستقیم و غیر مستقیم از مدارس مورد نظرشان حمایت کنند.

مشاور معاون توسعه و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کمک‌های مستقیم خیرین می‌توانند به طور ماهیانه و مستمر به این صندوق کمک کنند و کمک های غیر مستقیم این است که فرد سود بانکی خود را تا هر زمانی که بخواهد به این صندوق واریز کند.

وی در خاتمه گفت: مرکزیت صندوق در شهر تهران و در مجمع خیرین مدرسه ساز است که مبالغ ارسالی توسط هیئت های 3 نفره در هر منطقه را به مدارس مورد تایید هیئت مدیره اختصاص خواهد داد.










با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 23 آذر 1394، کدمطلب: 109252: www. mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
India
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
700 هیئت مدیره واقعا لازمه یا بازم بودجه زیاد اوردین می خواین بین رفیقاتون پخش کنید هنوز عیدی فرهنگیا و نهضتیا مونده
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین