پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۸۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
چند روزي به عيد نوروز نمانده و مردم در تکاپوي آماده شدن براي سال نو هستند، زنان،مردان، دختران و پسران شيک‌پوش و اتوکشيده از کنارت رد مي‌شوند و هر کدام درپشت ويترين مغازه‌اي لختي درنگ مي‌کنند شايد چيز چشم‌گيري پيدا کنند.

شعار سال: عيد نوروز يکي از مهم‌ترين و اصلي‌ترين جشن‌هاي ايرانيان است که از ديرباز و از ايران باستان نسل به نسل منتقل شده است، اين عيد با تمام شدن زمستان و فرارسيدن بهار آغاز مي‌شود و نمايان‌گر آغاز سالي جديد و با عشق و محبت است، اين روزها با قدم زدن در بازار و خيابانها بوي عيد را به مشام همگان مي‌رساند و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبي را آغاز کنند و اين رسمي که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد.

از مدتها قبل خانه‌تکانيها شروع شده و مردم از نيمه اسفندماه خريدهاي خود را براي ايام نوروز آغاز ميکنند.


شب عيد، چهارشنبه‌سوري و خريد شب عيد، نرم نرمک پدر بايد دست به جيب شود و يک دست لباس نو براي عيد فرزند خود بخرد.

با فرارسيدن ايام عيد بازارهاي شهر شلوغ مي‌شود و همه راهي بازار و خريد و خالي کردن جيب آقاي خانواده مي‌شوند.

حال و هواي بازار امسال گويي چندان خوش نيست، مردمان نيز گويي براي مداواي اين حال خراب بازار پولي ندارند تا درد بازار را درمان کنند.



مردم امسال براي خريد عيد با جيب‌هاي خالي روانه بازار شده‌اند و بازارهاي شهرکرد رونق چنداني ندارد، مغازه‌ها به جاي پول‌هاي مردم ميهمان نگاه‌هاي مردم هستند.

در بازار امسال ديگر آن شور و شوق مردم براي خريد به چشم نمي‌رسد، ديگر از آن کودکاني‌که به دنبال لباس نو براي شب عيد بودند، خبري نيست.

نمي‌دانم شايد هنوز کودکان در خواب زمستاني هستند و والدين آنان به خاطر مراعات حال خراب بازار آنان را بيدار نکرده‌اند.



در جست و جوي بوي عيد و احوال‌پرسي از حال بازار روانه بازار شهرکرد شديم اما گويي بوي عيدي در کار نيست و هر چه هست بوي گراني و ناتواني مردم براي خريد به مشام مي‌رسد.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان، تاریخ 23 اسفند 95 ، کد مطلب: 124745: www.salamlordegan.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Fox
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
سطح نقدینگی مردم عادی به حدی پایین است که من در عجبم چجوری غذای خانواده هاشون رو تامین میکنن چه برسه به خرید عید و اجیل و شیرینی و مهمونی و ...
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین