پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
سعید متصدی در شورای اداری استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی که شامگاه چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه در سالن جلسات شهید هاشمی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۳۰ هزار بشکه نفت را که از میدان آزادگان که به اهواز منتقل می شد را برای بهبود وضعیت آب و هوای اهواز با همکاری وزارت نفت حذف کردیم که این امر تاثیر بسیاری در کاهش آلودگی هوای خوزستان خواهد داشت.

شعار سال: وی افزود: بحث آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در این دولت به آن توجه شده و کلیه برنامه‌هایی که در کلانشهرهای ایران انجام شده، دقیقا در خوزستان نیز اجرا شده است. بحث توزیع بنزین یورو ۴، بحث معاینه فنی یکپارچه و خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل از جمله این اقدامات بوده است.

متصدی عنوان کرد: در ارتباط با بحث گرد و غبار، شبکه پایش گرد و غبار خوزستان را تکمیل کرده‌ایم و در سه سال گذشته ۱۸ ایستگاه پایش آلودگی هوا را در خوزستانراه‌اندازی کردیم؛ در حالی که در کل کشور تنها ۱۹۰ ایستگاه پایش داریم.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بحث آبگیری هورالعظیم و تشخیص کانون‌های گرد و غبار را هم داشتیم و در این زمینه چهار قطعنامه بین‌المللی گرفته‌ایم.
متصدی با اشاره به اینکه تمام وقایع گرد و غبار را ثبت و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم، گفت: ۵۰ پژوهشگر بین‌المللی برای بررسی مسأله گرد و غبار به ایران می‌آیند.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال برای اینکه مدت زمان صدور مجوزهای زیست محیطی کاهش پیدا کند، ۲۰ مورد مجوز لازم برای پروژه‌ها را به خود استان خوزستان تفویض اختیار کردیم.
وی عنوان کرد: در خصوص مشکلات تنفسی پیش آمده برای مردم خوزستان در زمان بارندگی فرضیه‌های فراوانی وجود داشت که خوشبختانه با همکاری‌های انجام گرفته امسال توانستیم این بیماری تنفسی را مهار کنیم و تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها که سال‌های گذشته بیش از ۲۰هزار نفر بودند را امسال به کمتر از ۲ هزار نفر برسانیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی بانو پرس، تاریخ انتشار 17 فروردین 1396، کد مطلب:66974 : www.banoopress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین