پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۹۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
قیمت آبمیوه و شربت‌های میوه برخی از برند ها در ابتدایی ترین روز های سال جاری افزایش ۱۲.۵ تا ۲۵ درصدی یافت؛ به طوری که هر آبمیوه ۲۰۰ میلی‌لیتری یک برند پر فروش از هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

شعار سال: در ابتدایی‌ترین روزهای سال جاری قیمت آبمیوه بسته‌بندی شده و شربت میوه 2 برند پرفروش صنایع غذایی کشور به ترتیب 12 و نیم درصد و 25 درصد به یک‌باره افزایش یافت.

بر این اساس قیمت هر آبمیوه 200 میلی‌لیتر این برند از هزار و 200 تومان به هزار و 500 تومان و هر شربت میوه 600 سی سی از 8 هزار تومان سال گذشته به 9 هزار تومان در سال جاری قیمت‌گذاری شده است.

بنابراین گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سال جاری با صدور اطلاعیه ای درباره افزایش قیمت برخی کالاهای اظهار داشت: «بدین وسیله از مردمدرخواست می‌شود در صورت مواجه با هرگونه تخلف در این زمینه در بخش عرضه و فروش، موضوع را جهت رسیدگی سریع به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی از طریق شماره تلفن 124 در سراسر کشور اعلام نمایند.

به کلیه واحدهای تولیدی، توزیعی و عرضه‌کنندگان اعلام می‌شود که هرگونه افزایش قیمت بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای قانونی ممنوع بوده و با متخلفین بر اساس قانون تعزیرات حکومتی قانون نظام صنفی و سایر قوانین مرتبط برخورد خواهد شد

این گزارش می‌افزاید: بعد از افزایش نرخ شیر، قیمت هر خامه 2 هزار و 500 تومانی (200 گرم با چربی 30 درصد) یک برند پر فروش با حدود 17 درصد افزایش قیمت به 3 هزار تومان رسید و حال نیز قیمت آبمیوه و شربت میوه نیز 12 و نیم درصدی تا 25 درصدی یافت؛ از طرفی نیز شاهد تداوم گرانی فروشی گوشت گوسفندی و برنج ایرانی در بازار مصرف هستیم.

بر اساس اینکه سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت را منوط به مجوز کرده است باید منتظر ماند و دید افزایش‌های قیمت اخیر نیز بدون مجوز بوده یا با هماهنگی‌های لازم این سازمان در آستانه سال جدید و چند ماه مانده به فصل گرم صورت گرفته است.

فروشده فروشگاهی در غرب تهراندر این‌ باره می‌گوید: قیمت بیشتر آبمیوه ها در سال جاری افزایش یافته است به طوری که اکنون این محصولات حتی نرخی بالاتر از انواع شیر با میوه و کاکائو پیدا کرده‌اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آرانیوز، تاریخ 23 فروردین 96، کد مطلب: 23779: www.ara-news.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین