پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۵۷۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
توزیع میوه شب عید که همه ساله قبل از چهارشنبه‌سوری آغاز می‌شد، امسال با تأخیر در استان اردبیل اجرا می‌شود.
شعارسال: بطوریکه هنوز غرفه‌های توزیع میوه دایر نشده و با وجود پیگیری رسانه‌ها قیمت مصوب دولت برای میوه شب عید نیز اعلام نشده است.

از سویی هر چند انتظار می‌رفت میوه شب عید از محصولات داخلی تأمین شود، در خصوص مبدأ خرید میوه نیز اظهارات مختلفی طرح می‌شود.

مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل در روزهای اخیر به خرید میوه به میزان مناسب اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ تن پرتقال خریداری شده و خرید ما ادامه دارد.

غلامرضا میرزا حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: سیب مورد نیاز استان نیز تهیه‌شده و بخشی از شهرستان دماوند خریداری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان متذکر شد: با توجه به خرید میوه به میزان کافی پیش‌بینی شده است توزیع میوه از ۲۳ اسفندماه و قبل از چهارشنبه‌سوری آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ادامه یابد.

میرزا حسینی تأکید کرد: قیمت توزیع میوه فعلاً مشخص نشده و قرار است قیمت‌گذاری بر اساس تنظیم بازار کشور و با دستور استاندار اردبیل و با لحاظ وضعیت معیشتی مردم و سبد غذایی خانواده‌ها تنظیم شود.

وی افزود: در نظر داریم در روزهای آینده با استاندار اردبیل جلسه‌ای داشته و نسبت به تعیین قیمت میوه شب عید تصمیم‌گیری کنیم.

مدیرکل تعاون روستایی استان در خصوص گوشت و آجیل مورد نیاز مردم نیز اضافه کرد: توزیع گوشت به میزان لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی و توزیع آجیل از طریق اصناف استان انجام می‌شود.

به گفته میرزا حسینی در سال جاری نمایشگاه بهاره با توزیع محصولات کیفی فعالیت خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود رضایت مردم تأمین شود.

وی به تدارک ۳۵ چادر توزیع میوه نیز اشاره کرد و گفت: چادرهای میوه در میادین شهرها دایر می‌شود.

این اظهارات که مردم اردبیل را در انتظار برپایی غرفه‌های توزیع میوه نگاه داشته بود، در حالی محقق نشده که چهارشنبه‌سوری فرا رسیده و حتی در قیمت میوه در بازار همسانی مشاهده نمی‌شود.

سیب با قیمت دو هزار تومان تا چهار هزار تومان و پرتقال با قیمت ۱۵۰۰ تومان تا چهار هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

* تأمین ۱۲۰۰ تن میوه شب عید

از سویی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی استان زمان توزیع میوه را از ۲۵ اسفند ماه عنوان کرد.

رضا محسنی به خرید هزار و ۲۰۰ تن میوه شب عید اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ تن پرتقال خریداری شده از شمال کشور و مابقی پرتقال خارجی است.

وی افزود: از سویی ۷۰۰ تن سیب نیز تهیه شده که کیفیت قابل توجهی به نسبت سیب موجود در بازار دارد و با اختلاف قیمت ۱۵۰۰ تومان ارزان‌تر از بازار عرضه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی استان با وجود درخواست‌ها برای طرح قیمت، به قیمت مشخصی اشاره نکرد و افزود: قیمت‌گذاری از سوی تنظیم بازار و با دستور استاندار انجام خواهد شد.

به گفته محسنی توزیع گوشت قرمز و گوشت سفید منجمد نیز به مدت ۱۵ روز است ‌آغاز شده و هم در نمایشگاه بهاره و هم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع ادامه دارد.

وی افزود: شکر و برنج نیز به میزان کافی و نامحدود تأمین شده و پیش‌بینی می‌شود به دلیل وفور آن گرانی در فروش مشاهده نشود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1395، کدخبر: 3932387 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
این تاخیرات همیشگی است. ما بهش عادت داریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین