پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
مناظره حسن رسولی استاندار اسبق خراسان و محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم دوشنبه شب در مشهد برگزار شد که عمده بحث این مناظره درباره مسائل سیاسی و اقتصادی بود.

شعارسال: رسولی گفت: انتقاد ما به اصولگرایان در گذشته و امروز این است که مقدسات را برای غلبه بر رقیب به بهای ناچیز می فروشند .

استاندار سابق خراسان اضافه کرد: در سال 88 هیچکدام از سران اصلاحات از فرمایش رهبری سرپیچی نکردند.

رسولی گفت: من به عنوان یک اصلاح طلب از شما به عنوان وزیر دولت قبل می خواهم به شاخص های عملکردی که توسط مراجع رسمی کشور گزارش داده می شوند، استناد کنید، دولتی که با شعارهای پوپولیستی عدالت گرایانه و آوردن نفت بر سر سفره مردم آمد و کشور را با مشکلاتی که هم اکنون شاهدش هستیم درگیر کرد.

استاندار اسبق خراسان گفت: دولت یازدهم در سال 92 کشور را با رشد اقتصادی منهای 6.5 درصد تحویل گرفت درحالی که رشد دولت احمدی نژاد در هشت سال دو درصد بود . البته همان شاخص در دولت اصلاحات شش درصد بود .

رسولی گفت: در دولت یازدهم بانک مرکزی در کمتر از چهار سال نرخ رشد را از منفی 6.5 درصد به مثبت 11.2 درصد افزایش داد .

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان اضافه کرد: در آخرین سال دولت دهم تفاوت حجم صادرات بر واردات منهای 20 میلیارد دلار بوده است در حالی که ولت یازدهم تراز تجاری را به مثبت 246 میلیون دلار رسانده است و در حقیقت 20 میلیارد دلار تراز را مثبت کرده است.

رسولی بیان کرد: باتوجه به فضای پر آشوب منطقه اگر دوباره اصولگرایان به پاستور راه یابند در حوزه اقتصاد و سیاست خارجی و دیگر حوزه ها اوضاع کشور چگونه خواهد شد؟

رسولی گفت: دو جریان اصول گرا و اصلاح طلب در کشور سابقه طولانی سیاست ورزی دارند و این گفتمان ها برای مردم شناخته شده است و متعجبم که برخی افراد از جمله وزیر فرهنگ دولت دهم می خواهند از زیر بار مسئولیتشان شانه خالی کنند .

وی بیان کرد: ادبیات پوپولیسم این است که هر جا بر اساس شرایط موضعشان را تغییر می دهند واینگونه کشور را به قهقهرا کشاندند.

رسولی ادامه داد: افرادی که امروز در یک جبهه تازه تاسیس هستند و خود را نسبت به اقدامات رئیس دولت نهم و دهم اصولگرا جوابگو نمی دانند اکنون دور شخصیت دیگری جمع شده اند.

رسولی تغییر قیمت نفت را وابسته به شرائط مختلف و مولفه های گوناگون دانست و گفت: آقای حسینی فرمودید این رشد اقتصادی ناشی از نفت است در حالی که دولتی که شما عضوش بودید با سیاست پوپولیستی و درآمدهای سرشار نفتی ، کشور را تا آستانه سقوط پیش برد.

وی تاکید کرد: برجام ما را وارد یک رابطه منطقی با جهان کرد وگرنه کشور اینقدر درآمد نداشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم گفت: این اظهارات شما مبنی بر تبعیت از رهبری به عنوان کانون استقرار نظام بسیارخوب است.

سید محمد حسینی افزود: افرادی که مدعی تقلب بودند چرا در برابر اتحاد گسترده نیروهای ضد انقلاب که از آنان حمایت می کردند سکوت کردند و هنوز هم حاضر به محکوم کردن آنها نیستند؟

این فعال سیاسی اصولگرا مساله اقتصاد را مورد توجه مردم عنوان کرد و گفت: اقتصاد در دولت یازدهم اولویت داشت چنانکه شعار چرخیدن چرخ سانتریفیوژ و اقتصاد با هم مطرح بود و امسال برای دومین سال نیز رهبری مساله اشتغال را مطرح کردند.

حسینی به ارتباط تنگاتنگ ناهنجاری های اجتماعی و وضعیت اقتصاد کشور اشاره و عنوان کرد: در دولت آینده بحث اقتصاد باید مورد توجه قرار بگیرد و البته باید شتاب علم و فناوری و عزت در سیاست خارجی نیز مدنظر قرار داده شود .

وی گفت: دو میلیارد دلار واردات پوشاک داریم و با این روند تا چند سال آینده صنعت پوشاکمان از بین می رود .

حسینی به نقل از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 70 درصد این مشکلات از طریق گمرک و بانک مرکزی بوجود آمده است و برخی نمی خواهند منافع واردات را از دست دهند.

وی گفت : ایام تبلیغات انتخاباتی فرصت خوبی برای افزایش آگاهی و بینش مردم برای پرداختن کاندیداد ها به اولویت هاست.

حسینی عضو کابینه دولت دهم گفت: در طرح هدفمندی یارانه ها که برای محرومین و خانواده ها در آن سال رقمی قابل توجه بود مشخص شد مراجعه به کمیته امداد کمتر شده است و این طرح در زندگی مردم اثر ملموس داشته است اما برخی از آن انتقاد می کنند.

وی ادامه داد: حالا همین افراد در زمان انتخابات برای رسیدن مجدد به قدرت به دستگاه های مختلف وعده پرداخت معوقات می دهند.

حسینی اظهار کرد: از بهبود جیب مردم سخن می گفتند اما باید گفت که آیا این رشد اقتصادی نمودهایی داشته است و یا صرفا به واسطه افزایش فروش نفت بوده است؟

این مناظره به میزبانی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1396، کدخبر: 658453: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین