پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
رئیس ستاد فرهنگیان روحانی گفت: آقای روحانی معتقد است که دولت بعدی باید جوان و پرتحرک باشد.

شعارسال: محمدعلی نجفی صبح امروز در یک نشست خبری در هتل ارم تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما در دولت بعدی در رأس وزارت آموزش پروش خواهید بود، اظهار کرد: آقای دکتر روحانی درباره دولت بعدی‌شان و مصداق‌های آن تصمیمی نگرفته‌اند و فکری نشده است، اما ایشان معتقد است که دولت بعدی، باید دولت جوان و پرتحرکی باشد تا بتواند اهداف مورد نظر ایشان و مردم را برآورده کند.

نجفب گفت: فرهنگیان قشری بزرگ و تاثیرگذار در مسایل فرهنگی و اجتماعی هستند و به همین دلیل باید حساب ویژه ای برای آنها باز کرد. روز 12 اردیبهشت ماه با حضور قشر معلم همایشی بزرگ با حضور رییس جمهوری خواهیم داشت.

معاون پیشین رییس جمهوری با بیان اینکه باید به حقوق و معیشت معلمان توجه کرد، ادامه داد: به دلیل اینکه در دولت یازدهم مشکلات اساسی تری مانند تحریم ها، رکود و تورم وجود داشت، دولت نتوانست رسیدگی به این قشر عظیم را در اولویت های برنامه خود قرار دهد اما در دولت بعدی آقای روحانی، توجه به این قشر از جمله موضوع های اساسی خواهد بود.

نجفی با اشاره به اینکه بسیاری از تنگناهایی که در سال 1392 وجود داشت در سال 1396 وجود ندارد، تصریح کرد: درآمدهای نفتی ایران در سال های 1388 تا 1392 به میزان 258 میلیارد دلار بوده ، درحالیکه درآمدهای کشور از سال 1392 تا 1395 حدود 156 میلیارد دلار برآورد می شود . مقایسه این دو زمان با هم نشان می دهد درآمدهای دولت یازدهم حدود 100 میلیارد دلار نسبت به دولت قبل کمتر شده است.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق فرهنگیان در سال 1391 حدود 12میلیون و 500 هزار ریال( یک میلیون و 250 هزار تومان) تا 12 میلیون و 800 هزار ریال( یک میلیون و280 هزار تومان) بود، گفت: این میزان در سال 1396 به 26 میلیون و 800 هزار ریال( 2 میلیون و 680 هزارتومان) رسیده که نشاندهنده رشد 2.1 برابری است.

وی درباره مشکلات ایجاد شده برای صندوق فرهنگیان و بانک سرمایه نیز اظهار داشت: به نظرم باید وزارت آموزش و پرورش هرچه زودتر در بیانیه و گزارشی به مردم، آنچه که در 4 سال گذشته بر این بانک و صندوق گذشته است را به اطلاع ملت ایران برساند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت اصلاحات تصریح کرد: در این بیانیه باید مشخص شود چه بخشی از مشکلات ایجاد شده مربوط به دولت دهم و چه میزان مربوط به دولت یازدهم است و تا چه اندازه وام هایی که داده شده برگشته و یا هنوز تحت عنوان مطالبات غیرجاری پرداخت نشده و منابع صندوق هدر رفته است.

نجفی گفت: تا جایی که من می دانم بسیاری از این مشکلات از دولت دهم باقی مانده و بخش بسیار کمی مربوط به دولت یازدهم است، اما متاسفانه در زمان اعلام مشکلات در این صندوق سیاسی کاری انجام شد و رنگ و بوی سیاسی گرفت.

نجفی درباره برنامه های روحانی برای قشر فرهنگی در دولت دوازهم نیز اظهار داشت: برنامه های آقای روحانی همان برنامه هایی است که آقای دانش آشتیانی در زمان رای اعتماد به مجلس ارایه کرد، زیرا این برنامه بسیار مترقی بود که با همکاری بنده و آقای فانی نگاشته شد، در عین حال آقای رییس جمهوری انتقادی اساسی به آقای فانی نداشت اما به احترام قشر فرهنگی جامعه وزیر را عوض کرد.

وی با بیان اینکه در دولت بعد باید سازمان نظام معلمان مانند سازمان نظام پزشکی یا نظام مهندسی تشکیل شود، افزود: دولت نمی تواند به تنهایی متولی آموزش و پرورش کشور باشد بنابراین باید مردم و خود فرهنگیان در اداره مراکز آموزشی و فرهنگی دخالت داشته باشند تا بهتر بتوانیم پاسخگوی نیاز این قشر باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 5اردیبهشت1396، کدخبر: 658463: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
0
0
حتما خودتو جوون می دونی آقای نجفی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین