پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته، با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، اظهار داشت: حرف‌های غیر خداپسندانه منافقان در زمان پیامبر اکرم(ص) برای زیر سوال بردن نظام الهی بود و هر گفتار باطلی که صورت می‌گیرد نیز برای تضعیف نظام الهی است.
شعارسال: وی افزود: تفرقه آن قدر خطرناک است که پیامبری مانند حضرت هارون در برابر آن صبوری پیشه می‌کند. امروز که فضای کشور فضای انتخاباتی است، کاندیداها و هواداران‌ آنها از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند و آمارهای درست و قابل اثبات بیان کنند و مراقب باشند فضای انتخاباتی را فضای تفرقه‌افکنانه نکنند.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: امروز قرار است مناظره انتخاباتی برگزار شود، من به عنوان یک طلبه می‌گویم این مناظره‌ها باید به صورت طلبگی باشد، زیرا در مباحث طلبگی منطق و استدلال وجود دارد و کینه و عقده در آن نیست. کاندیداهای محترم مصلحت نظام را در نظر بگیرند و اگر حرفی خروجی آن تضعیف نظام است، بیان کردنش حرام است، ضمنا این مناظره‌ها می‌تواند نشان دهد چه کسی شان ریاست‌جمهوری در نظام اسلامی را دارد. کشور یک رئیس‌جمهور بیشتر نمی‌خواهد، مراقب باشیم در قضاوت‌ها غیرمنصفانه حرف نزنیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مباحث فضای مجازی، خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی در برخی جاها حقیقی‌تر از هر فضای دیگری است. من به صاحبان دین‌دار این فضا می‌گویم، قیامت خودتان را تباه نکنید و به کسانی که دین ندارند هم می‌گویم، آزاده باشید و هر حرفی را منتشر نکنید.

وی در خطبه دوم با اشاره به مناسبت‌های پیش رو گفت: در هفته کار هستیم، کار و کارگر همیشه در جامعه عزیز بوده و هست، به خصوص که امسال سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که ستون فقرات آن همین کارگران هستند.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری را باید پاس داشت و از کتاب‌های او برای اعتدال فرهنگ استفاده کرد و هیچ کسی و هیچ جناحی هم حق ندارد از ایشان استفاده ابزاری کند.

آیت‌الله خاتمی برگزاری مسابقات قرآن کریم با حضور 83 کشور جهان در ایران را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسابقات امسال با ابتکارات جدیدی برگزار شد و از این جهت از سازمان اوقاف و امور خیریه تشکر می‌کنیم.

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان در میرجاوه، تصریح کرد: از دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهیم در این رابطه برخورد قاطع داشته باشد و به مقامات پاکستان هشدار دهد تا این کشور به مامن تروریست‌ها تبدیل نشود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه در موضوع انتخابات، اولویت اول نظام اسلامی حضور باشکوه مردم پای صندوق‌های رای است، تاکید کرد: ما اطمینان داریم حضور مردم، دشمنان را شگفت‌زده خواهد کرد، در هیچ دوره‌ای به اندازه این دوره دشمنان در رسانه‌های خود تبلیغات مصداقی نداشته‌اند. مشخص است که آنها می‌خواهند آراء مردم را مهندسی کنند تا مهندسی اجرایی کشور را به دست کسی که می‌خواهند بسپارند و مردم جواب این فضولی آنها را خواهند داد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: شورای نگهبان کف صلاحیت‌ها را تعیین می‌کند. شما مردم سقف این صلاحیت‌ها را تعیین و اصلح را برگزینید.

وی با تبیین شاخص‌های نامزد اصلح خاطرنشان کرد: ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که در عرصه حل مشکلات معیشتی مردم هم برنامه داشته باشد و هم توان کار کردن و خستگی‌ناپذیر باشد. دشمنان در حال جنگ تمام عیار فرهنگی با ما هستند که فضای مجازی بخشی از این میدان نبرد است که اخلاق و هویت نظام اسلامی را هدف قرار داده است. کسی باید انتخاب شود که این جنگ را باور داشته و رزمنده این میدان باشد، زیرا بعضی باور ندارند و می‌گویند این جنگ نیست و یک تعامل فرهنگی است.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: احساس این است که طی سال‌های اخیر دشمنان از حالت تدافعی خارج و حالت تهاجمی به خود گرفته‌اند. ما باید کسی را برگزینیم که منطق امام را داشته باشد و به اهانت‌های آمریکایی‌ها در هر سطحی که هست پاسخ محکم بدهد. رئیس‌جمهور باید قانون‌مدار باشد نه باندمدار و حزب‌مدار و به هیچ کسی اجازه رانت‌خواری سیاسی و اقتصادی ندهد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که در مبارزه با فساد قاطع عمل کند و اولا منافذ ایجاد فساد را ببندد، تفکر ضد اشرافی‌گری داشته باشد و ساده‌زیست و متواضع باشد. برای حل مشکلات کشور نگاهش به درون باشد و از تکیه کردن به خارج و به خصوص دشمنان بپرهیزد، زیرا ملت ایران توان حل مشکلات را دارند. رئیس‌جمهور آینده در مقابل منتقدان سازنده باید آنها را تشویق کند، نه اینکه زبان آنها را ببندد. همکاران شایسته‌ای را انتخاب کند که تعهد، تقوا، تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که ولایتمداری را در عمل نشان داده باشد، چون بازار شعار و حرف بسیار گرم است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1396، کدخبر: 1391672 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
مگه در ایران هوادار حرفه ای داریم؟ همه و همه با پچراغ سبز خود نامزد یا رقبای اون برای تخریب یک نامزد صورت می گیرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین