پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۱۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۲
نماینده طرقبه در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام قراردادی بود که باید امضا می شد اما دولت باید این هنر را می داشت که از برجام هم استفاده کند نه اینکه همه استفاده برجام را آمریکایی ها ببرند.

شعار سال: نماینده طرقبه در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام قراردادی بود که باید امضا می شد اما دولت باید این هنر را می داشت که از برجام هم استفاده کند نه اینکه همه استفاده برجام را آمریکایی ها ببرند.

محمد دهقان اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی و تلاش های مسئولان کشور پیشرفت کرده است اما متاسفانه در مدیریت کشور شاهد نوعی هرج و مرج هستیم و عملا مدیریت اقتصاد کشور رها است.

وزیر اقتصاد فقط به دنبال این است که از مردم مالیات بگیرد

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس اظهار داشت: در زمینه اقتصادی شاهد وضعیت آشفته و هرج و مرج هستیم. عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد کشور کاملا متفرق هستند. وزیر اقتصاد فقط به دنبال این است که از مردم مالیات بگیرد و به خزانه واریز کند، توجهی به اینکه اقتصاد کشور به کدام سمت می رود، ندارد و اگر هم توجه داشته باشد احساس مسئولیت ندارد و اگر احساس مسئولیت داشته باشد هم کاری در این فضای موجود از دستش برنمی آید.

وی با بیان اینکه تنها فلسفه وجودی وزیر اقتصاد فشار آوردن بر مردم و گرفتن مالیات و ریختن مالیات به جیب دولت است گفت: دولت هم هر جور که دلش می خواهد این پول را خرج می کند و حقوق های نجومی به مدیران خود می دهد.

وزارت نفت تحت اشراف رئیس جمهور نیست

این حقوقدان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور نه بر درآمدها نظارت های جدی وجود دارد و نه هزینه ها اظهار داشت: واقعا کسی نمی داند که وزارت نفت چه کار می کند. این همه نفت می فروشند معلوم نیست پول هایش را چه کار می کنند معلوم نیست آقای رئیس جمهور در سه سال گذشته چند بار جلسه اختصاصی با وزیر نفت گذاشته است.

دهقان افزود: رئیس جمهور اعلام کند که یک جلسه یا دو جلسه اختصاصی با وزیر نفت گذاشته و به وضعیت وزارت نفت رسیدگی کرده است. به نظر من آقای رئیس جمهور چنین کاری را انجام نداده است. وزارت نفت تحت اشراف رئیس جمهور نیست و کاملا به آقای زنگنه واگذار شده است و کسی هم خبر ندارد آقای زنگنه چه کار می کند.

وی با بیان اینکه نهادهای نظارتی نیز فریادهای بلندی دارند که شنیده نمی شود اظهار داشت: نگرانی های جدی وجود دارد آن اتفاقاتی که در زمان آقای زنگنه در زمینه کرسنت افتاد و میلیاردها دلار از جیب مردم به جیب شرکت های خارجی ریخته شد در حال تکرار است. معلوم نیست در آینده چند پرونده کرسنت کشف شود زیرا کسی از عملکرد آقای زنگنه خبر ندارد.

دهقان با بیان اینکه اکثر دولتمردان ما تمام کارهایشان را محرمانه کرده اند گفت: مشخص نیست وزارت نفت چقدر نفت می فروشد چطور این پول به خزانه ریخته می شود در مجلس هم آقای زنگنه طرفدارانی دارد وقتی می خواست قراردادهای جدید نفتی را به تصویب برساند رئیس مجلس و مجموعه زیادی از نمایندگان شامل طرفداران دولت و بخشی از طرفداران آقای لاریجانی محکم از آقای زنگنه دفاع می کردند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس اظهار داشت: مداخله مقام معظم رهبری جلوی بخشی از فاجعه الگوی جدید قراردادهای نفتی را گرفت، اگر مقام معظم رهبری دخالت نمی کرد ممکن بود ده ها و صدها کرسنت از قراردادهای جدید ایجاد شود. و در ۵۰ سال آینده کشور را به خارجی ها بفروشند.

همه قرار دادهای دولت محرمانه است

وی با اشاره به برخی اصلاحات ایجاد شده در قرار دادهای جدید نفتی گفت: دولت اصلاحاتی را در قراردادهای جدید نفتی انجام داد اما آیا واقعا پایبند به آن اصلاحات خواهند بود؟ ما نمی دانیم اخبار ما این است که پایبند نیستند و هر جور دلشان می خواهد با هر مجموعه ای به خاطر اینکه اعلام کنند قراردادهای خارجی بسته ایم قرارداد می بندند نمی دانیم با چه قیمتی نفت ما را می فروشند وضعیت کاملا نابسامان است.

این حقوق دادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای وزارت راه برای واردات هواپیماهای خارجی اظهار داشت: در وزارت راه قراردادهای محرمانه برای خرید هواپیما بسته اند اینکه پولش را از کجا برداشته اند مشخص نیست. اینکه آیا به قیمت خریده اند یا بیش از قیمت خریده اند نیز مشخص نیست شایعاتی وجود دارد که اینها بیش از قیمت بین المللی برای خرید این هواپیماها پول داده اند اما دائما اعلام می کنند این قراردادها محرمانه است.

مدیران وزارت راه یک پایشان در شرکت های خصوصی است

دهقان گفت:بسیاری از مدیران ارشد وزارت راه یک پایشان در وزارتخانه است و یک پایشان در شرکت‌های خصوصی است و متاسفانه هم در شرکت خصویی فعالیت می کنند و هم در وزارتخانه این اقدامات رانت و فساد ایجاد می کند این احتمال جدی وجود دارد که پروژه های دولت را به شرکت های تحت مالکیت خود واگذار کنند این کار خطر رانت و فساد ایجاد می کند. رئیس جمهور باید بر اینها نظارت کند، البته مجلس هم باید نظارت کند.

دهقان تاکید کرد: واقعیت این است برخی از دوستان دولت هم که با لیست دولت به مجلس آمدند همگی از دولت حمایت می کنند. برخی دوستان اختصاصی آقای لاریجانی نیز هر چه آقای لاریجانی بگویند همان را عمل می کنند.

این حقوق دان مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری طبیعتا دولت باید گزارش کار خود را بدهد. به آقای رئیس جمهور اعلام کند که در این چهار سال چه کار کرده است اگر از مردم رای می خواهد باید صادقانه با مردم صحبت کند.

روحانی دقت داشته باشد که فیلم همه وعده های قلبی اش موجود است

عضو شورای مرکزی فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: آقای رئیس جمهور وعده داد در زمان انعقاد برجام تمام تحریم ها یک جا و یک باره لغو می شود اما امروز می گوید من کی چنین حرفی زدم این در حالی است که تمام صحبت های آقای رئیس جمهور ضبط شده و در معرض دید مردم قرار دارد در شان آقای رئیس جمهور نیست که مطالبی را که دیروز گفته امروز فراموش کند و بگوید من چنین حرفی نزده ام.

این نماینده حقوقدان مجلس گفت:در این مدت مردم انتظار داشتند دولت گامی را برای حل مشکلات اقتصادی بردارد اما متاسفانه دولت یازدهم رسما به بهانه برجام و مذاکرات کشور را در چهار سال گذشته خواباند و همه کارها را تعطیل کرد اعلام می کردند اگر برجام تایید شود حتی آب خوردن شما درست می شود.

استفاده از برجام نیازمند هنر مدیریتی بود

وی تصریح کرد: برجام قراردادی بود که باید امضا می شد اما دولت باید این هنر را می داشت که از برجام هم استفاده کند نه اینکه همه استفاده برجام را آمریکایی ها ببرند. استفاده از برجام نیازمند هنر مدیریتی بود، برجام اگر دستاوردی هم برای کشور داشت مردم هیچ هنری ندیدند.

این نماینده حقوق دان مجلس گفت: دولت یازدهم در چهار سال گذشته کشور را در اختیار داشت و باید پاسخ دهد چه اقداماتی برای پیشرفت کشور انجام داده است خطر انتخابات این است که به جای اینکه آقایان گزارش کار خود را ارائه کنند گذشته ها را نقد و نبش قبر می کنند.

دهقان اظهار داشت: رقابت های کاندیداهای ریاست جمهوری باید رقابت کارآمدی باشد نه رقابت سیاسی. دولت یازدهم و کاندیدای مطبوعش باید اعلام کنند که در چهار سال گذشته چه اقداماتی برای حل مشکل مردم انجام داده است نامزدهای دیگر نیز باید برنامه های خود برای حل مشکلات مردم را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: اینکه آقای روحانی بخواهد در تبلیغات انتخاباتی خود از انتخاباتی خود را تخریب دولت احمدی نژاد قرار دهد بی فایده است مردم دیگر به این حرف ها رای نمی دهند دولت احمدی نژاد مربوط به هشت سال پیش بود. نبش قبر دولت آقای احمدی نژاد برای روحانی رای آور نخواهد بود آقای روحانی باید گزارشی از عملکرد خود ارائه کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی فردا، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 663888، www.fardanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
0
0
نیازمند هنر مدیریتی بود که اقای روحانی و تیمش کم داشتند؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین