پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۱۳۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
بلومبرگ اعلام کرد: محدودیت‌های صادراتی بین ترکیه و روسیه برداشته شد اما روسیه همچنان گوجه‌فرنگی را در فهرست تحریم‌های خود نگه داشته است.

شعار سال: به نقل از بلومبرگ؛ روسیه و ترکیه به دنبال پایان دادن محدودیت‌های تجاری غذایی روی همه محصولات از گندم گرفته تا دانه‌های روغنی هستند اما در این میان ظاهراً گوجه‌فرنگی استثناء خواهد بود.

معاون نخست‌وزیر روسیه بعد از جلسه رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در سوشی گفت: هر دو کشور موافقت کردند که تحریم‌ها را بردارند.

دوبور کوویچ گفت:در حالیکه روسیه امیدوار است کشور ترکیه به واردات گندم و دانه‌های روغنی طی روزهای آینده از روسیه اقدام کند اما همچنان محدودیت‌ها برای واردات گوجه‌فرنگی از ترکیه احتمالاً برای 3 یا 5 سال آینده باقی خواهد ماند.

وی به خبرنگاران گفت: برنامه زمانبندی برای هر تصمیم به طور جداگانه مشخص شده است. توافق بین روسیه به عنوان بزرگترین صادرکننده گندم و ترکیه به عنوان بزرگترین مشتری گندم سال گذشته بعد از آنکه روسیه محدودیت‌های خود را برای صادرات گوجه فرنگی از ترکیه اعمال کرد، آغاز شد.

براساس این گزارش، محدودیت واردات گندم ترکیه از روسیه باعث شده است تا تاجران گندم در این کشور با مشکلاتی مواجه شوند و حتی برخی از آنها فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

ترکیه قادر خواهد بود محصولات غذایی را در فصل‌هایی که روسیه تولید کافی ندارد صادر کند.

حدود 2 سال قبل یک جنگنده روسی در مرز سوریه توسط ترکیه ساقط شد. این مسئله تنش‌های سیاسی بین 2 کشور را در بر داشت و روسیه واردات محصولات غذایی از ترکیه را ممنوع اعلام کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 13960214000517، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین