پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۳۸۶۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
سلمان پادشاه عربستان فردا با پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار می‌کند رویترز به نقل از منابع آگاه جزئیات قراردادهایی که قرار است در حوزه اقتصادی امضاء شوند را فاش کرد.

شعارسال: به نقل از رویترز،‌ الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مصاحبه‌ای با تلویزیون العربیه اعلام کرد: عربستان و روسیه در صدد هستند تا سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در پروژه‌های انرژی داشته باشند. قرار است این قراردادها در دیدار این هفته پادشاه عربستان از مسکو نهایی شود. این قرارداد بخشی از تلاش‌های دو کشور بزرگ نفتی محسوب می‌شود.

نواک در کانال تلویزیونی درباره اقدامات سرمایه‌گذاری دو کشور اعلام کرد: تمرکز ما تنها بر تقویت همکاری‌ها در چارچوب توافقات اوپک و غیراوپک نیست همکاری‌ها در حوزه برق‌، نفت، گاز و انرژی‌های تجدیدپذیر و دیگر پروژه‌ها در زمینه تجهیزات نفت و گاز خواهد بود.

عربستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک و همچنین روسیه در توافق اوپک در طرح کاهش تولید نفت اقدام مثبتی داشتند که باعث شد عرضه کشورهای تولیدکننده نفت 1.8 میلیون بشکه کاهش یابد.

نواک با بیان اینکه روسیه و عربستان در تلاش برای توسعه همکاری‌ها در صنعت انرژی هستند،‌گفت:روی توافق‌های مختلفی کار می‌کنیم که آنها را پس از دیدار با پادشاه عربستان طی بیانیه‌ای اعلام خواهیم کرد.

نواک گفت: شرکت‌های روسی نیز با شرکت آرامکو عربستان در حال مذاکره هستند و این مذاکرات در زمینه خدمات‌دهی برای سیستم‌های حفاری در عربستان و نیز مبادلات نفتی شرکت روسنفت با این کشور است.

یک منبع روسی به رویترز اعلام کرد: انتظار بر این است که تفاهمنامه‌ای بین نواتک (شرکت روسی) و عربستان برای تولید گاز طبیعی مایع (LNG) امضاء شود.

این منبع آگاه همچنین جزئیاتی از مواردی که در حال مذاکره شرکت‌های دو کشور هستند نیز فاش کرد. روسیه تمایل دارد که عربستان سهامدار در این پروژه‌ها باشد، اما این منبع آگاه اعلام کرد، احتمالاً طرف‌های سعودی نظرات دیگری هم دارند.

شرکت آرامکو و شرکت سعودی‌بیسیک احتمالاً تفاهمنامه‌ای را با بزرگ‌ترین شرکت پتروشیمی روسی (سیبور) برای ساخت کارخانه پتروشیمی در دو کشور امضاء می‌کنند.

نواک همچنین گفت:‌در همکاری بین عربستان و روسیه در بازار نفت تأکید می‌کنم که با همکاری‌های مناسبی که با عربستان داریم، موفق خواهیم بود.

نواک گفت: انتظار دارد که قیمت نفت در محدوده 50 تا 60 دلار در هر بشکه پایدار باشد و نواک این محدوده قیمت را مناسب عنوان کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار11مهر96،کدخبر: 13960711000417، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین