پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
مسئول کمیته دختران جوان و زنان کمپین آوای اردیبهشت گفت: بحث رجل سیاسی باید حل شود تا زنان بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

شعار سال: زهرا اشراقی ، درباره کمپین آوای اردیبهشت با بیان این‌که این کمپین با همکاری ستاد زنان ستاد انتخاباتی حسن روحانی تشکیل شده است، گفت:‌ خانم اشرف بروجردی برای همکاری با ستاد زنان دعوت کردند؛ بعد از بررسی‌ها تصمیم گرفته شد تا کمپینی با نام آوای اردیبهشت راه‌اندازی شود که در آن مطالبات زنان و دختران جوان مغفول مانده به گوش مسئولان برسد.

او در ادامه افزود: شعار ما یا علی مدد برگرفته از صحبت‌های سید محمد خاتمی رییس‌جمهور پیشین ایران است. قصد داریم در این کمپین شور و شوق انتخاباتی به وجود بیاوریم و آفریننده موجی در فضای کشور باشیم.

مسئول کمیته دختران جوان و زنان کمپین آوای اردیبهشت خاطرنشان کرد‌: زنان و جوانان نیمی از جامعه هستند، ۷۰ درصد جامعه را نیز جوانان تشکیل می‌دهند که آینده در دست آنان است. بنابراین خیلی مهم است که خواست‌ها و مطالباتشان دیده و برآورده شود.

اشراقی با بیان اینکه مطالبات زنان و دختران در جامعه کمرنگ دیده می‌شود، گفت: قصد ندارم که بگویم خواسته‌های زنان که نیمی از جامعه هستند، دیده نمی‌شود بلکه می گویم کمرنگ دیده می‌شود. ما در این کمپین قصدمان احقاق همین حقوق کمرنگ شده است. متاسفانه هنوز این امکان به وجود نیامده که حق زنان و دختران ما به طور کامل داده شود.

او ادامه داد: شاید صلاح نباشد در دوره انتخابات و تبلیغات بخواهیم این مطالبات را بیان کنیم امیدوارم آقای روحانی در دور دوم بعد از آنکه رای آوردند مطالبات زنان و دختران را پیگیری کند.

مسئول کمیته دختران جوان و زنان کمپین آوای اردیبهشت عنوان کرد‌: در چهار سالی که از عمر دولت گذشت به خاطر مسائل و آشفتگی‌هایی که در کشور از نظر داخلی و خارجی داشتیم خصوصاً سیاست خارجی مطالبات زنان دیده نشد بعد از انتخابات امیدوارم فضایی باز شود که این حق و حقوق به طور شایسته به زنان بازگردانده شود.

اشراقی درباره سهمیه ۳۰ درصدی زنان و جوانان در لیست شورای شهر با بیان اینکه شخصاً هیچ‌گاه موافق سهمیه‌بندی نیستم، اظهار داشت: اینکه ما سهمیه‌بندی را انجام می‌دهیم خودش راه تبعیض را باز می‌کند. صرف زن بودن یا مرد بودن نمی‌توان گفت کسی متخصص است و یا نیست. براساس شایستگی افراد باید آنها را انتخاب کنیم.

او در ادامه افزود: در بخشی از دنیای مردانه شاید نتوان زنان را وارد کرد اما در قسمت‌های بسیاری از تشکل‌ها و نهادها، زنان حتی می‌توانند بیشتر از مردان مثمرثمرباشند.

او خاطرنشان کرد: مثلاً در برخی از موارد برای دادن پست و یا مقامی به زنان ظاهر آنان در نظر گرفته می‌شود مثلاً اینکه چادری باشد و یا نباشد. بنابراین این امر خیلی محدودیت ایجاد می‌کند. ما باید افراد را براساس تخصص انتخاب کنیم.

اشراقی تاکید کرد: زنان متخصص کم نداریم بانک اطلاعاتی از این زنان وجود دارد که باید فعال‌تر شود تا ما بتوانیم دایره وسیع‌تری برای انتخاب داشته باشیم. در این چند ساله اخیر زنان چهره‌هایی بودند که پیشرفت‌ها و شایستگی‌های لازم را به جامعه هدیه داده‌اند. آنها می‌توانند کمک‌کننده راه پیش‌رو باشند.

مسئول کمیته دختران جوان و زنان کمپین آوای اردیبهشت به بحث رجل سیاسی و حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره و عنوان کرد: زنان ثابت کرده‌اند هرگاه سمت و یا مقامی به آنها سپرده شده به خوبی از پس آن برآمده‌اند، مثلاً‌ در همین بحث رجل سیاسی امیدوارم که این بحث حل شود تا ما بتوانیم شاهد حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

اشراقی به بحث حضور زنان در دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در ادارات و شرکت‌های خصوصی می‌بینیم که زنان موفق حضور دارند اما در قسمت‌های دولتی به خاطر دلایلی که ذکر شد این امر برای زنان دشوار است که خود باعث می‌شود بانوان نسبت به اینکه عرصه برایشان باز نیست تا بتوانند کار کنند ناامید شوند.

او در خاتمه تاکید کرد: مهم این است که برخی مردان چه اصلاح‌طلب و چه غیر اصلاح‌طلب متاسفانه باور ندارند که زنان می‌توانند امور را به خوبی انجام دهند که همین امر باعث ناامیدی بانوان کشورمان می شود. باید این نگاه برداشته شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار 17 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 484847: www.ilna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
ان شاالله که حل بشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین