پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی‌اشکوری، مدیر انتشارات انتشارات مجمع ذخایر اسلامی با اشاره به شرایط تحقق شعار سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: وقتی ناشر در غرفه‌آرایی فضا نداشته باشد، ویترین هم نخواهیم داشت و در این صورت کتاب‌ها هم دیده نمی‌شوند و یک کتاب کمتر خوانده می‌شود.

شعارسال: حجت‌الاسلام سیدصادق حسینی‌اشکوری گفت: برای ما ناشران قم استقرار نمایشگاه در شهرآفتاب مفید است، زیرا مسافت رفت و آمد کوتاه‌تر شده و سریع‌تر از ناشران تهرانی به نمایشگاه می‌رسیم و مشکل ترافیک هم نداریم. به طور کلی از سال گذشته تا امسال روند تحویل نمایشگاه به غرفه‌داران راحت‌تر و با نظم بهتری صورت گرفته است.

وی افزود: سال گذشته نیز نمایشگاه در یک حرکت جهادی آماده و تحویل ناشران شد که جای تقدیر دارد، امسال نیز نمایشگاه با مشکلات کمتر تحویل ناشران و غرفه‌داران شده است.

وی درباره شعار نمایشگاه، «یک کتاب بیشتر بخوانیم» اظهار کرد: باید گفت این شعار در ظاهر بسیار زیباست اما باید دید تا چه اندازه مسئولان به آن عمل می‌کنند؟ من چندان اهل اعتراض نیستم اما سندی(مربوط به انبار نمایشگاه 29) دارم که نشان می‌دهد تا چه اندازه مسئولان به این شعار در عمل توجه دارند. سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی کتاب از غرفه‌داران خریداری کرد که تا کنون پول این کتاب‌ها را به بعضی ناشران پرداخت نکرده است.

اشکوری افزود: من نمی‌گویم به ناشران کمک کنند و وام بدهند اما باید مشوقی باشد که واقعا افراد کتابخوان شوند، بنابراین باید دید با توجه به آثار حاضر در نمایشگاه، «یک کتاب بیشتر بخوانیم» چطور محقق می‌شود؟ منِ ناشر باید هزینه انتشار یک کتاب بیشتر برای انتشار را داشته باشم تا تخفیف بیشتری هم لحاظ کنم و مخاطب(دانش‌آموز، دانشجو، طلبه و ...) بتواند آن‌ را خریداری و در نتیجه یک کتاب بیشتر بخواند.

مدیر مجمع ذخایر اسلامی بیان کرد: اما مسئولان نمایشگاه چه کار می‌توانند بکنند که این شعار محقق شود؟ یکی از راه‌های آن حمایت از ناشر است و این حمایت طرق مختلفی دارد و یکی از راه‌های آن افزایش فضای غرفه ناشران است، ما 80 متر تقاضا کردیم، به ما 15 متر فضا دادند.

اشکوری گفت: به جرات می‌توانم بگویم ما از 80 درصد ناشرانی که غرفه بزرگ‌تر از ما دارند، آثار بیشتری داریم. به این موضوع هم اعتراض نکردم، اما باید بگویم از سال گذشته تا به امسال 250 جلد کتاب چاپ کردیم. ضمن اینکه اگر آمار خانه کتاب در طی چهار سال گذشته را جستجو کنید، مشاهده خواهید کرد که 400 عنوان کتاب برای نشر ما ثبت شده است، این 400 کتاب ورای آن آثار جدیدی است که هنوز ثبت نشده است.

وی افزود: باید دید برای 400 جلد کتاب چقدر فضا اختصاص می‌دهند، ضمن اینکه وقتی فضا نداشته باشیم ویترین هم نخواهیم داشت و در این صورت کتاب‌ها هم دیده نمی‌شوند و یک کتاب کمتر خوانده می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت1396، کدخبر: 247866: www.ibna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین