پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵
تمامی اطلاعات مربوط به ارتباطات مردم انگلیس از دهه ۹۰ و دوره نخست وزیری «تونی بلر» جمع‌آوری و ثبت شده است.

شعار سال: عملیات ویژه‌ای تحت عنوان «پرستون» توسط نیروهای امنیتی انگلیس از سال 1999 تمامی ارتباطات تلفنی و اینترنتی مردم انگلیس را ثبت و ضبط کرده است.

به نوشتهدیلی استار، این برنامه جاسوسی سرّی، در مرکز سامان اطلاعات داخلی انگلیس (ام آی 5) در مرکز لندن سازماندهی شده و انجام گرفته است.

«دونکان کمپبل» یک روزنامه نگار و جاسوس سابق انگلیسی در «رجیستر» نشریه مستقل آی تی در انگلستان نوشت «نمایندگان پارلمان انگلستان ترس زیادی از سیستم جامع اطلاعات ملی "برادر بزرگ" داشتند، اما این برنامه در طول دهه‌های گذشته بدون اطلاع نمایندگان پارلمان ساخته شده است.»

در ادامه این گزارش آمده است، اطلاعات ثبت شده مردم انگلیس درباره سفر، اطلاعات مالی، و دیگر اطلاعات شخصی افراد در مرکز کمک‌های فناورانه ملی انگلیس ثبت و ضبط شده است. این مرکز در سال 1999 توسط دولت تونی بلر تاسیس برای جمع‌آوری اطلاعات شهروندان انگلیسی آغاز به کار کرد.

گزارش رجیستر دو ماه بعد از آن منتشر شد که اسنودن به بی‌بی‌سی گفته بود برنامه‌ای تحت عنوان «پانوراما» در مرکز جاسوسی ستاد ارتباطات دولتی انگلیس (GCHQ) قدرت هک کردن گوشی‌های هوشمند را بدون اطلاع دارندگان آنها دارد.

اسنودن گفته بود، ستاد ارتباطات دولتی انگلیس قادر است با استفاده از بدافزارها و ارسال آن از طریق پیامک، به گوشی‌های هوشمند دسترسی داشته باشد و این درحالیست که صاحبان این گوشی‌ها از این مساله مطلع نخواهند شد.

در گزارش اخیر و افشای عملیات جاسوسی سازمان‌های اطلاعاتی انگلستان، مقامات دولتی هیچ توضیحی نداده‌اند. در صورتی که انجام چنین جاسوسی‌هایی تنها با امضای کابینه امکان پذیر است.

«ترزا می» وزیر کشور انگلستان در توضیحی پیرامون این مساله گفته بود، قوانین تازه و اجازه به سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس برای جاسوسی از شهروندان، در راستای مقابله با تروریسم نیاز است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار 27 آذر 1394، کد مطلب: 13940927000497: www. farsnews.com


خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین