پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۴۸۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تمامی ساختارهای قدرتمند اجتماعی در 8 سال دولت های نهم و دهم ویران شد و جوانان به جای حضور در اجتماع به درون خانه ها و قهوه خانه ها هدایت شدند.

شعارسال: محمد رستمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین خانه جوانان تهران با انتقاد از برخی نگاه ها در حوزه فعالیت های اجتماعی جوانان تصریح کرد: برخی جوانان را یک تهدید می دانند و برای آنها مراقب می گذارند، اما بدانید که جامعه بدون آزادی جوانان پیشرفتی نمی کند.

رستمی افزود: نباید همچون 8 سال دولت قبلی، جوانان را از میدان بیرون و افسرده کنیم چرا که حضور این قشر فعال در اجتماع نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

به گفته معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، اندیشه تهدید آمیز نسبت به جوانان یک تهدید ملی است اما دولت یازدهم با افتتاح خانه جوانان به صورت عملی اعلام کرد که دولت به حضور و فکر جوانان ایرانی اعتماد و اعتقاد دارد و بدون حضور آنها امکان پیشرفت کشور وجود ندارد.

رستمی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید جوانان دست و پا بسته و کور نمی خواهد بلکه این قشر را با تمامی شور و نشاط نهفته در خود و مولفه های جوانی برای پیشرفت و توسعه کشور می خواهد.

وی با انتقاد از افرادی که کلمه عشق و جوانان را محدود به یک مسئله سخیف جنسی می کنند گفت: بدون عشق، شور و توانایی جوانان رستگار، توسعه کشور میسر نخواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد که تعداد سازمان های مردم نهاد کشور از 50 سازمان در آغاز سال 92 اکنون به حدود 2 هزار مورد افزایش یافته است.

وی با اشاره به نگاه ویژه شخص رئیس جمهوری به حوزه جوانان خاطرنشان کرد: با دستور مستقیم دکتر روحانی سازمان ملی جوانان در کشور دوباره تشکیل و احیا می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در زمینه جذب و مشارکت جوانان عملکرد بسیار موفقی داشته و درهمین راستا امسال به سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه جوانان تسهیلات بانکی با سود 4 درصد پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت یازدهم اعتبار حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان 6 میلیارد تومان بود اظهار کرد: این میزان اعتبار با پیگیری و توجه ویژه دولت در سال گذشته به 450 میلیارد تومان افزایش یافت.

رستمی، افتتاح خانه جوانان در مناطق مختلف کشور را از جمله برنامه های محوری معاونت امور جوانان این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: این مراکز زمینه رشد و ارتقای فرهنگ اجتماعی در حوزه جوانان را فراهم کرده و موجب حضور روز افزون جوانان در عرصه های اجتماعی خواهند شد.

وی تصریح کرد: درهمین ارتباط و براساس پیش بینی های انجام شده، تا پایان برنامه ششم توسعه در تمامی مناطق شهر تهران «خانه جوانان» ایجاد و راه اندازی می شود.

 خانه جوانان استان تهران امروز با حضور سیاوش شهریور مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران، رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه ورزش و جوانان در خیابان ایرانشهر تهران افتتاح شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 20اردیبهشت1396، کدخبر: 82524606: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین