پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اکنون که مدیریت شهرداری در حال تدوین بودجه 95 و برنامه اصفهان 1400 است باید تحول در ساختار تامین مالی شهرداری را به عنوان یک رویکرد اساسی پیگیری نماید.

شعار سال: غلامحسین صادقیان در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در کشور ما بدون ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز مدیریت واحد شهری و بدون تأمین منابع مالی موردنیاز بسیاری از وظایف مدیریت واحد شهری در سبد مطالعات مردم از شهرداری‌ها قرارگرفته است.
وی افزود:متأسفانه علیرغم توسعه فعالیت شهرداری‌ها و افزایش جمعیت شهری هنوز روش‌های تأمین مالی شهرداری‌ها سنتی است که عمدتاً مبتنی بر عوارض ساخت‌وساز می‌باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درآمد حاصل از ساخت‌وساز علاوه بر اینکه در شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی دچار نوسانات شدیدی می‌شود باعث افزایش بارگذاری بر شهر بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم و همچنین افزایش معضلاتی نظیر آلودگی هوا، ترافیک و کمبود فضاهای خدماتی می‌شود.
صادقیان ادامه داد: در این راستا مدیریت شهرداری باید به دنبال تأمین منابع مالی جهت مرتفع کردن آن‌ها باشد.
وی خاطرنشان کرد:اگر منتظر دولت هستیم که با ارائه لایحه‌ای که 30 سال پیش موظف به ارائه به مجلس شورای اسلامی بوده؛ مدیریت شهرداری را سر سفره درآمدی خود دعوت کند سخت در اشتباه هستید؛ هزینه اداره و توسعه شهر باری است بر دوش مدیریت شهرداری که باید باتدبیر آن را تأمین نمود.
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: اکنون‌که مدیریت شهرداری در حال تدوین بودجه 95 و اصفهان 1400 است باید تحول در ساختار تأمین مالی شهرداری را به‌عنوان یک رویکرد اساسی پیگیری نماید.
صادقیان افزود: لازمه عبور از روش‌های سنتی تأمین مالی شهرداری تغییر در باور شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری است؛ تغییر در باوری که سالیان متمادی مهم‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین راه اداره و توسعه شهر را دریافت عوارض ساخت‌وساز می‌داند.
وی تصریح کرد: از مهم‌ترین الزامات این رویکرد شناخت مدیران شهرداری از ابزارها و روش‌های نوین تأمین منابع مالی و تدبیر جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم در این خصوص ازجمله اصلاح قوانین و مقررات مالی شهرداری شفاف‌سازی در صورت‌های مالی و اجرای حسابداری تعهدی است.
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد:مدیریت شهرداری باید جاذبه‌های لازم را برای بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شهری ازجمله حمل‌ونقل، توسعه فضاهای تفریحی و ورزشی فراهم کند.
صادقیان پیشنهاد داد: کمیته‌ای ویژه سیاست‌گذاری و تأمین منابع مالی شهرداری اصفهان متشکل از مدیران ارشد مالی شهرداری و نمایندگانی از شورای شهر و مشاوران متخصص در این حوزه تشکیل و به بررسی روش‌های مختلف تأمین منابع مالی شهرداری و ایجاد زیرساخت‌ها و تسهیل در دسترسی به این منابع بپردازد.
نامگذاری خیابانی به نام آتش نشانان سربازان گمنام شهر
وی در بخش دیگر سخنان خود از فعالیت آتش‌نشانان به‌عنوان خادمان گمنام شهر تشکر کرد و گفت:با توجه به اینکه زمان تدوین بودجه سال 95 شهرداری است و سازمان آتش‌نشانی تنها قسمت خانواده بزرگ شهرداری است که بحران مدار محسوب می‌شود،درخواست می‌شود تمهیدات لازم جهت هم طرازی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان سازمان آتش‌نشانی با کارکنان شهرداری در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: همچنین از کمیته نام‌گذاری درخواست می‌شود به یاد خدمات و ایثار آتش‌نشانان خیابانی یا میدانی با این عنوان نام‌گذاری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایمنا,تاریخ انتشار 28 آذر 1394,کد مطلب: 214132

www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین