پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی گفت: براساس نظرسنجی‌های انجام شده بیشترین علت رانندگی تهاجمی در این استان عصبانیت اعلام شده است.

شعار سال: سعید سبحانی اظهار کرد: براساس تحقیقات محققین، انسان به عنوان عامل اصلی در تصادفات سهمی بالغ بر ۶۰ درصد دارد که همواره با مشکلات و مسائل مختلفی در حین رانندگی مواجه است.

وی گفت: مشکلاتی نظیر حواس پرتی، استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی و رانندگی با حالت تهاجمی را می‌توان دلیل اصلی تصادفات، با عامل انسانی دانست.

سبحانی با اشاره به افزایش رانندگی با حالت تهاجمی در کشور افزود: طبق نظر سنجی‌ها و بررسی‌های انجام شده بیشترین علت رانندگی تهاجمی در خراسان شمالی عصبانیت اعلام شده است.

وی گفت: رانندگی با حالت تهاجمی خود را به اشکال مختلف از جمله حرکت با سرعت بالا، سبقت‌های غیر مجاز، درگیری و نزاع با سایر رانندگان، عدم توجه به علائم راهنمایی و رانندگی و ... نشان می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های خراسان شمالی در خصوص مقابله با رانندگی تهاجمی اظهار کرد: باید برای مقابله با این نوع رانندگی از روش‌های روانشناختی و الگوهای رفتاری قبل و پس از اعطای گواهینامه استفاده کرد.

وی افزود: ارائه الگوهای مطلوب رانندگی و آشنایی نوجوانان و جوانان با ویژگی‌های شخصیتی راننده‌های برتر در طی سال تحصیلی در مدارس می‌تواند تاثیر بسزایی در مقابله با رانندگی تهاجمی داشته باشند.

سبحانی گفت: همچنین فراهم سازی بسترهای یادگیری مبانی رانندگی قبل از رسیدن به سن قانونی و اعطای گواهینامه نیز از دیگر راهکارهای موثر در پیشگیری از رانندگی تهاجمی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 28 آذر 1394، کد مطلب: 3003680: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاها صدر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
عصبانیت در دو نوع است. اول عصبانی شدن از دیگر راننده ها در هنگام رانندگی . و دوم عصبانیت عمومی افراد و تخلیه روانی خودشان در هنگام رانندگی.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین