پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
رئیس کمیته فنی فوتسال با بیان اینکه بعضی از بازیکنان حاضر در مسابقات زیر ۲۰ سال «پدرانه» بازی می‌کردند، از شانس بالای ایران برای میزبانی جام ملتهای آسیا خبر داد.

شعار سال: عباس ترابیان درباره ارزیابی اش از مسابقات فوتسال زیر ۲۰ سال قهرمانی آسیا گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا حرکت نوینی انجام داد و برای آنکه از آمریکای لاتین و اروپا عقب نماند رقابت های زیر ۲۰ سال را برای اولین بار برگزار کرد.

وی افزود: متاسفانه بعضی از کشورها حقیقت برگزاری این مسابقات را درک نکرده اند و دولت هایشان پاسپورت های جعلی برای بعضی از بازیکنان گرفتند تا سنی بالاتر در این رقابت ها حضور یابند. متاسفانه AFC فعلا مکانیزم دیگری برای کنترل بازیکنان به جز پاسپورت ندارد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال یادآور شد: روز اول حضورمان در تایلند در جلسه ای که ریاست آن بر عهده علی کفاشیان بود نسبت به وجود بازیکنانی با سن بالاتر اعتراض کردم. حتی با یکی از اعضای AFC هم بحث مان شد. به آنها پیشنهاد دادم به جز پاسپورت به یک باره مدارک تحصیلی بازیکنان حاضر در رقابت ها را بگیرند تا خیال شان بابت سن و سال بازیکنان راحت شود.

ترابیان خاطرنشان کرد: در همین مسابقات تیم های ارزشمندی مثل ژاپن و تایلند به خاطر وجود بازیکنان صغر سن در تیم هایی همچون افغانستان، عراق، اندونزی و عراق به فینال نرسیدند. حتی کشوری مثل مغولستان بازیکنی داشت که پدرانه بازی می کرد!

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد با اعتراض تایلند، سهمیه المپیک عراق به تایلند برسد؟ تصریح کرد: نمی دانم تایلند چه مدارکی برای سن و سال بازیکنان عراق دارد اما پیدا کردن این مدارک کار سختی نیست. اتفاقا در صورت اعتراض تایلند اتفاقات خوبی هم می افتد چون ممکن است عراق در المپیک جوانان هم با بازیکنانی با سن غیرواقعی حاضر شود و هم آبروی آسیا را ببرد و هم سهمیه این قاره را بسوزاند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در ادامه تاکید کرد: روز ۱۶ خرداد ماه جلسه کمیته فنی با حضور تمامی اعضا تشکیل می شود. در این جلسه علی صانعی سرمربی زیر ۲۰ سال گزارش کاملی از تیمش ارائه می دهد. همچنین در این جلسه در خصوص کادر فنی تیم زیر ۱۸ سال و برنامه های این تیم برای المپیک جوانان برنامه ریزی خواهد شد.

ترابیان در پاسخ به این سوال که آیا سرمربی تیم زیر ۱۸ سال هم علی صانعی خواهد بود، گفت: فعلا چیزی مشخص نیست و در جلسه کمیته فنی در این باره تصمیم می گیریم.

وی درباره دستور جلسات دیگر کمیته فنی یادآور شد: در این جلسات تمام برنامه های تیم ملی بزرگسالان را با حضور سیدمحمد ناظم الشریعه سرمربی تیم بررسی می کنیم و همچنین باید مشخص شود تیم ملی با چه بازیکنانی به مسابقات آسیایی داخل سالن می رود. ضمن اینکه مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۱ مهر ماه آغاز می شود و باید طوری برنامه ریزی کنیم که کمترین لطمه به لیگ بخورد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال یادآور شد: همچنین در آذر ماه با حضور سه تیم دیگر برتر جام جهانی یعنی آرژانتین، روسیه و پرتغال تورنمنتی را در اصفهان برگزار خواهیم کرد. اردوهای تیم ملی را کاملا برنامه ریزی می کنیم تا خیال ناظم الشریعه هم برای آماده سازی تیم قبل از جام ملت های آسیا راحت شود.

ترابیان در پاسخ به این سوال که آیا در حاشیه مسابقات زیر ۲۰ سال درباره انتخاب میزبان جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۸ تصمیمی گرفته شد یا خیر، گفت: خیر صحبت خاصی نشد. اما شانس ایران برای میزبانی بالاست.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال از بعضی تصمیمات AFC انتقاد کرد و آنها را متناقض دانست. ترابیان گفت: وقتی نمایندگان AFC برای بررسی میزبانی ایران در مسابقات زیر ۲۰ سال به مشهد سفر کردند ایراداتی از سالن گرفتند که قابل جبران بود با این حال آنها در نهایت رای به میزبانی تایلند دادند در حالی که هتل محل اقامت تیم ها در تایلند اصلا مناسب نبود.

وی افزود: پشت هتل محل اقامت ما ساختمان سازی گسترده ای در حال انجام بود که خواب و استراحت را از ما گرفته بود همچنین وضعیت غذای هتل اصلا خوب نبود و همچنین توریست های زیادی در هتل رفت و آمد داشتند که اینها مشکلاتی را برای تیم ها ایجاد می کرد.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال در پایان گفت: درخواست ما این است که AFC همه را با یک استاندارد و با یک چشم ببیند. اینطور نباشد که آنها امکانات ما را با یک چشم دیگر ببینند و «مو را از ماست بکشند» اما در قبال سایر کشورها اینطور برخورد نکنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 خرداد 1396، کد مطلب: 3991263:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین