پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
معاون مرکز آمار ایران گفت: تحقیقات مرکز و پژوهشکده آمار نشان می دهد نرخ باروری در میان خانواده هایی که وضع مالی بهتری دارند کمتر است و خانوارهایی که کم درآمدتر هستند نرخ باروری بالاتری دارند.

شعار سالعلیرضا زاهدیان افزود: نرخ باروری مادرانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، حدود یک و دو دهم است. وی با اشاره به اینکه بنابراین همه چیز را نمی توان به اقتصاد ربط داد، ادامه داد: اقتصاد در پایین آمدن رشد جمعیت و نرخ باروری تأثیر داشته است اما برای افزایش آن، همه چیز را نباید به اقتصاد ربط داد.

زاهدیان با بیان اینکه نیاز به فرهنگ سازی داریم، گفت: نرخ باروری در تهران، البرز، مازندران و گیلان حدود یک و سه تا یک و چهار دهم است در حالی که نرخ باروری در استان سیستان و بلوچستان سه و نیم است.

وی افزود: نرخ باروری مادران بی سواد کشورمان حدود سه است در حالی که نرخ باروری مادران با سواد کشورمان پایین تر از یک و هشت دهم است.

زاهدیان با اشاره به اینکه اولویت ها و فرهنگ تغییر کرده است، اضافه کرد: جوان های ما ابتدا دغدغه شغل و تحصیل دارند.

وی ادامه داد: سیاست های جدید، دو فرزند را کافی نمی داند در حالی که سیاست های قبل این گونه نبود.

معاون مرکز آمار ایران گفت: اگر روند فعلی رشد کم جمعیتی ادامه یابد در سال 1425 به بعد دچار بحران جمعیتی می شویم.

زاهدیان با تاکید بر اینکه دولت باید بر روی فرهنگ سازی زمینه سازی کند، افزود: بررسی ها نشان می دهد 75 درصد جوان ها یک یا دو فرزند را در برنامه خودشان دارند.

وی گفت: اگر وارد بحران جمعیتی شویم و برای تولد جایزه تعیین کنیم از آنجایی که نرخ باروری در خانوارهای کم درآمد بیشتر است ممکن است فقر را بیشتر کند.

زاهدیان با بیان اینکه باید بر روی ازدواج تمرکز کنیم، افزود: سن ازدواج برای مردان از 26 و 7 دهم به 28 و 3 دهم رسیده است.

معاون مرکز آمار ایران گفت: برآوردهای ما نشان می دهد که اگر بخواهیم به نرخ باروری دو و یک دهم برسیم باید حدود یک میلیون و 600 هزار تولد در سال داشته باشیم.

وی افزود: عدد رسمی نرخ باروری را در آینده اعلام خواهیم کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 12 خرداد 96، کدمطلب:1426014، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
تشدید چرخه سیاه فقر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین