پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵
نمایندگان مردم در خانه ملت با مجازات ۲ تا ۸ میلیون تومانی برای استفاده کنندگان از امکانات دولتی جهت تبلیغ پیشگیری از بارداری موافقت کردند.

شعارسال : نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور برای تأمین نظر شورای نگهبان با چند اصلاحیه موافقت کردند.

بر این اساس ماده (1) طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور و تبصره آن با 159 رأی موافق،15 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه برای تأمین نظر شورای نگهبان از این طرح حذف شد.

در این ماده آمده بود که کلیه اعمال جراحی که به منظور پیشگیری دائمی از بارداری انجام می شود به استثنای موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی ممنوع است، عدم رعایت این حکم توسط شاغلین حِرف پزشکی محسوب میشود و متخلفان متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن به مجازات های انتظامی مندرج در تبصره (1) ماده (28) قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16/8/1383 محکوم میشوند در تبصره نیز آمده است موارد تهدید سلامت جسمی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می کند.

نمایندگان همچنین یک تبصره به عنوان تبصره (2) به ماده (2) طرح مذکور الحاق کردند و تبصره قبلی را به تبصره (1) تغییر دادند.

این تبصره با 174 رأی موافق، 12 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه برای تأمین نظر شورای نگهبان تصویب شد.

در این تبصره تأکید شد: چنانچه مرتکب از امکانات دولتی و عمومی برای هرگونه تبلیغ برای پیشگیری از بارداری  و کاهش فرزندآوری به جز موارد مصرح در تبصره (1) استفاده نماید مشمول جزای نقدی درجه 6 ماده (19) قانون مجازات اسلامی مصوب 1/2/92 می شود.

همچنین نمایندگان مجلس با حذف ماده (3) از طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با 175 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده آمده بود که موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدید سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی است. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف است آیین نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده 1 را ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه کند و به تصویب هیأت وزیران برساند.

طبق ماده 19 قانون مجازات اسلامی مرتکبین استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ پیشگیری از بارداری به 2 تا 8 میلیون جزای نقدی محکوم می‌شوند.


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار:10 آبان 96، کد خبر : 354691،www.icana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین