پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
عمر100 و50 ساله دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شهید چمران شهرستان بروجرد و مشکلات عدیده این دو بیمارستان فرسوده بر معضلات حوزه درمان بروجرد افزود و موج نارضایتی بیماران را سبب شده است. بنظر می رسد با افتتاح بیمارستان آیت الله بروجردی ، پس از 11 سال(کلنگ زنی سال 1385)، تا اندازه ای از بار مشکلات موجود کاسته شود.

شعار سال: سال 85 بود که کلنگ احداث بیمارستان آیت‎الله بروجردی این شهرستان به زمین خورد و وعده افتتاح زود هنگام آن بارقه امید را در دل هر شهروند بروجردی زنده کرد.

این در حالی بود که روند احداث این پروژه درمانی اولویت‎دار و حیاتی در بروجرد به درازا کشید و بیمارستان آیت‎الله بروجردی با وجود بازدیدهای مکرر مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی همچنان به پیشرفت کند و لاک‎‎پشتی خود ادامه داد.

در شرایطی که ورود بیمارستان آیت‎الله بروجردی به چرخه درمان از نان شب شهروندان بروجردی هم واجب‎تر شد، تحقق نیافتن این مهم در مقاطعی منجر به بستری شدن بیماران در راهروهای دو بیمارستان شهید چمران و امام خمینی (ره) شد.

سال‎ها گذشت و با وجود وعده‎هایمسوولانمبنی بر بهره‎برداری و افتتاح زود هنگام از این پروژه درمانی خبری از تحقق وعده‎ها نشد و چالش همچنان میهمان حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد ماند.

از سویی عمر100 و50 ساله دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شهید چمران شهرستان بروجرد و مشکلات عدیده این دو بیمارستان فرسوده بر معضلات حوزه درمان افزود و موج نارضایتی بیماران را بیشتر و بیشتر کرد.

در شهرستانی با جمعیت قریب به 400 هزار نفری وجود دو بیمارستان فرسوده و از رده خارج از یک سو و افتتاح خسته‎کننده و دیر هنگام بیمارستان آیت‎الله بروجردی از سوی دیگر، رفع چالش در حوزه درمان را به یکی از مطالبات اصلی و البته به حق شهروندان بروجردی تبدیل کرد.

بیمارستان آیت‎الله بروجردی در زمان 11 ساله ساخت حضورمسوولانیهمچون وزیر وقت راه و شهرسازی، معاون وزیر،مسوولانارشد استانی و شهرستانی و نمایندگان قبلی و فعلی مردم بروجرد و اشترینان را به خود دیده است.

در یکی دو سال اخیر و با افزایش ضربان نبض پیشرفت در این بیمارستان روند احداث آن شتاب بیشتری به خود گرفت و پیشرفت فیزیکی آن سیر صعودی به خود دید، تا اینکه در روزهای اخیر استاندار لرستان در چندمین بازدید خود از این پروژه در حال ساخت بهره‎برداری از آن را در هفته دولت امسال وعده داد.

بیمارستان فوق تخصصی آیت‎الله بروجردی در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع دارای بخش‎های تخصصی زنان، زایمان، کودکان و داخلی، اتاق‎های عمل، تخت‎های اورژانس، دیالیز و مراقبت‎های ویژه و بخش‎های رادیولوژی و سونوگرافی است.

این پروژه بیمارستانی هم اکنون با پیشرفتی بالغ بر 98 درصد مراحل تجهیز و رفع نواقص احتمالی را طی می‎کند، تا پذیرای بیماران رنج کشیده بروجردی باشد که دیر زمانی در انتظار تکمیل و افتتاح آن چشم به راه ماندند.

اینک شهروندان فهیم و صبور بروجردی تا تیک زدن روزهای هفته و ماه آمدن هفته دولت در شهریور ماه را انتظار می‎کشند، تا شاید با محقق شدن وعده مدیریت ارشد استان لرستان به افتتاح پروژه‎ای سلام بگویند که می‎تواند، بسترساز تحول در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان باشد.

به هر حال امید است، دیگر پروژه‎های حیاتی و زیرساختی شهرستان بروجرد با تدبیر به هنگاممسوولانبه سرنوشت بیمارستان آیت‎الله بروجردی دچار نشده و در زمانی معقول و با هدف بهبود و تقویت خدمات‎رسانی به شهروندان بروجردی به بهره‎‎برداری برسند.

* حوزه درمان بروجرد کج‎دار و مریز است

یکی از شهروندان بروجردی گفت: مایه تاسف است که در برخی مقاطع شهروندان بروجردی در راهروهای بیمارستانی بستری و به بدترین شکل ممکن درمان می‎شوند.

علیرضا طاهرزاده اظهار کرد: در شرایطی که حوزه بهداشت و درمان بروجرد بهعینهبا بحران مواجه بوده و دست و پنجه نرم می‎کند، عجیب است کهمسوولانطی این سال‎ها از عهده تامین اعتبار لازم برای بیمارستان آیت‎‎الله بروجردی و تسریع در روند احداث آن برنیامدند.

وی عنوان کرد: بستری شدن در راهروهای بیمارستانی بدون برخورداری از هیچگونه امکاناتی درد بزرگی است که رنج بیماری را برای بیماران و خانواده‎های آنها دو چندان و بلکه صد چندان می‎کند.

این شهروند بروجردی تاکید کرد: متاسفم از اینکه بگویم حوزه بهداشت و درمان بروجرد از بسیاری از شهرهای کوچک‎تر لرستان و استان‎های همجوار عقب مانده است و کج‎دار و مریز به فعالیت نیمه جان خود ادامه می‎دهد.

*درمان بروجرد جهشی فوق‎العاده می‌خواهد

یکی دیگر از شهروندان بروجردی گفت: شرایط فعلی حوزه درمان بروجرد به هیچ وجه در خور شأن مردم این شهرستان نبوده و نیازمند جهشی فوق‎العادهبه سمت بهبود اوضاع و ارتقاء چندین پله‎ای کیفیت است.

مریم معظمی گودرزی اظهار کرد: شایسته نیست که بیماران بروجردی به دلیل پائین بودن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مراکز درمانی این شهرستان راهی استان‎های همجوار و یا مرکز کشور شوند.

وی عنوان کرد: از هیچ مسوولی پذیرفته نیست که نسبت به تامین و تحقق اولویت‎های مورد نیاز مردم و حذف چالش‎ها و بحران‎های موجود در شهرستان بروجرد آن هم در همه حوزه‎ها اهمال کرده و بی‎تفاوت باشد.

این شهروند بروجردی تاکید کرد: آیا زمان آن فرا نرسیده است کهمسوولانآستین همت بالا زده و با تلاشی مضاعف و بلکه چندین برابری به نحو مطلوب و شایسته به دنبال برآوردن نیازها و مطالبات به حق شهروندان صبور بروجردی آن هم در زمان معقول آن باشند؟


*پای حوزه درمان در بروجرد لنگ می‎زند

یکی دیگر از شهروندان بروجردی گفت: در کنار توجه به نوسازی بیمارستان‎های بروجرد و احیای دوباره آنها، نوسازی تجهیزات پزشکی در برخی از بخش‎های بیمارستانی نیاز و ضرورت دیگری است که باید برآورده شود.

رضا مرادی با اشاره به اینکه پای حوزه درمان در بروجرد لنگ می‎زند، اظهار کرد: کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی از جمله تخت‎های بخش مراقبت ویژه، مراکز MRI، سونوگرافی و رادیولوژی دولتی و کمبود پزشکانمتخصصو فوق تخصص در برخی شاخه‎‎ها مشهود و ملموس است.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس نوسازی دو بیمارستان شهید چمران و امام خمینی و رفع کمبود تجهیزات درمانی و پزشکی باید به عنوان اولویت‎هایمسوولاندر افق کاری آنها گنجانده شده و به مرور زمان محقق شوند.

این شهروند ادامه داد: امید است، روزی فرا رسد که بیماران شهرم برای درمان بیماری ‎شان رنج سفر و هزینه‎های آن را به دوش نکشیده و در مراکز درمانی و بیمارستانی پیشرفته و مجهز شهرستان بروجرد دوره درمان خود را سپری کرده و بهبود یابند.


*افتتاح؛ احتمال زیاد در هفته دولت

استاندار لرستان در این باره گفت: با تحویل موقت پروژه بیمارستان آیت‎الله بروجردی، کارفرما نسبت به رفع برخی نواقص آن اقدام می‎کند، تا به دنبال آن این بیمارستان برای افتتاح آماده شود.

هوشنگبازوندخاطر نشان کرد: این پروژه تا مرداد ماه امسال آماده بهره‎برداری می‎شود، البته ممکن است که افتتاح آن به هفته دولت در شهریور ماه موکول شود.

وی اظهار کرد: بدون اعمال فشار به منظور افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی اجازه دادیم که این پروژه روال عادی خود را طی کرده و آماده افتتاح شود.

استاندار لرستان ادامه داد: با افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد مرتفع شده و رضایت نسبی شهروندان تامین می‎شود.


*حذف بسیاری از مشکلات درمانی با افتتاح بیمارستان آیت‎الله بروجردی

فرماندار بروجرد گفت: افتتاح و بهره‎برداری از بیمارستان آیت‎الله بروجردی موجب برطرف شدن بخش عمده و قابل توجهی از مشکلات بهداشتی و درمانی این شهرستان می‎شود.

علی کورانی‎فر با اشاره به انتظار چند ساله شهروندان بروجردی برای ورود بیمارستان آیت‎الله بروجرد به مدار و چرخه درمان اظهار کرد: تسریع در روند احداث و به دنبال آن بهره‎برداری از این پروژه بیمارستانی یکی از مطالبات جدی مردم بود که این مهم با پیگیری‎ها و بازدیدهای چندین باره مدیریت ارشد استان محقق شد و اکنون این بیمارستان در آستانه افتتاح است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان آیت‎الله بروجردی یکی از بیمارستان‎های پیشرفته در کشور است، ادامه داد: با توجه به فرسوده بودن دو بیمارستان امام خمینی (ره) و شهید چمران بروجرد، ورود اینبیمارستانبه چرخه درمان تا حدود زیادی در تامین و جلب رضایت شهروندان بروجردی سهیم است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 23 خرداد 1396، کد مطلب:13960322001539 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین