پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
برلین و وین در یک بیانیه مشترک اعتراضی اعلام کردند، تحریم‌های ضد روسی و جدید تایید شده از سوی سنای آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده، بر کمپانی‌های اروپایی اثر می‌گذارد و هدف اصلی‌اش برای نفع بردن بخش گاز و نفت آمریکاست.

شعار سالتحریم‌های جدید ضد روسی از سوی آمریکا روز پنجشنبه و با 98 رای موافق در مقابل دو رای مخالف تصویب شد اما هنوز برای تایید نهایی نیاز به رای مجلس نمایندگان آمریکا دارد و باید برای قانون شدن به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برسد.

زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان و کریستیان کرن، همتای اتریشی‌اش در بیانیه ای مشترک که خشم آنها را از بابت تحریم‌های جدید ضد روسی نشان می‌داد، اعلام کردند:‌ تامین انرژی اروپا مساله‌ای مهم برای قاره سبز است نه آمریکا. ما نمی‌توانیم این مساله را بپذیریم که کمپانی‌های اروپایی با این تحریم‌های ضد روسی دچار آسیب بشوند و در معرض خطر قرار گیرند. این تحریم‌ها نقض کننده قوانین بین‌الملل هستند.

در ادامه این بیانیه مشترک همچنین آمده است:‌ تحریم‌ها یک ابزار سیاسی هستند که نباید آنها را به منافع اقتصادی مرتبط کرد. این تحریم‌ها بر اتریش، آلمان و سایر کشورهای اروپایی که با روسیه در پروژه‌های گازی چون "نورد استریم 2"‌ همکاری دارند، اثر مخرب می‌گذارد.

وزرای امور خارجه آلمان و اتریش همچنین به بیان این مساله پرداختند که این تحریم‌های جدید علیه روسیه به دلایل سیاسی یا انسانی نیست بلکه فقط به بهانه منافع اقتصادی وضع شده است. هدف اصلی این تحریم‌ها ایجاد شغل در صنعت گاز و نفت آمریکاست.

این دو همچنین نگرانی خود را بابت این مساله ابراز داشتند که آمریکا در اصل تلاش می‌کند تا صحنه رقابت را فقط برای خودش نگهدارد و به این ترتیب با تحریم‌های ضد روسی باعث شود تا اروپایی‌ها به دنبال همکاری بیشتر با آمریکا باشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ انتشار 26 خرداد 96، کدمطلب:677034، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین