پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح "حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی" گفت: جزئیات این طرح پس از تعطیلات مجلس پیگیری می‌شود و امیدواریم با تصویب همه مواد آن کمک بزرگی به صنایع دستی شود.

شعار سال: علی وقف‌چی اظهار داشت: نفت به عنوان یک سرمایه ملی به همه نسل‌ها تعلق دارد و باید این سرمایه را به نوعی مدیریت کنیم که با مشکل مواجه نشود و از طرفی اتکای درآمدهای کشور به نفت کاهش یابد.

وی صنایع دستی و فرش را یکی از جایگزین‌های مناسب برای کاهش اتکا به نفت عنوان کرد و افزود: پرداختن در حوزه صنایع دستی و به ویژه فرش به فناوری خاصی نیاز ندارد و مواد اولیه آن در کشور موجود است.

رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تولید و صادارت فرش ارزش افزوده بالایی دارد، ابراز کرد: صنایع دستی مانند نفت به میلیون‌ها سال زمان برای تولید نیاز ندارند.

وی به تصویب کلیات طرح "حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی" اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این طرح با رأی 88 درصدی نمایندگان مجلس به تصویب رسید و جرئیات آن در دست بررسی است تا پس از پایان تعطیلات مجلس بندهای آن نیز به تصویب نمایندگان برسد.

وقف‌چی با اشار ه به اینکه بیش از 14 ماده برای طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران ارائه شده است، بیان کرد: با تصویب این مواد کمکی بزرگی به تولیدکنندگان فرش و صنایع دستی و افزایش اشتغال در کشور می‌شود.

وی استانداردسازی، شناساندن فرش به مناطق مختلف و مجامع جهانی، استفاده از فرهنگ داخلی برای مصرف صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه‌ها، برندسازی، آموزش‌های به روز، بیمه و سایر مباحث را از مهمترین موضوعات مطروحه در راستای حمایت از صنایع دستی و هنرمندان برشمرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید دغدغه بیمه تمام مردم ایران برطرف شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیمه فرش‌بافان و استادکاران صنایع دستی به تصویب رسید و افرادی که به تایید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مرکز ملی فرش ایران برسند، می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

وی در مورد موضوع جلوگیری از تصاحب بازار فرش ایران توسط سایر کشورها تصریح کرد: به طور حتم تلاش می‌کنیم فرش‌های ایران را به ثبت جهانی برسانیم تا این سرمایه ملی از تهاجم دیگران در امان بماند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396، کد مطلب: 1437147:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین