پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۲۱
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
خبر «آلودگی هوا» در شهرهای بزرگ تکراری ترین خبر روزهای سرد سال است. سریال تکراری که هرسال با شدت و قوت بیشتری ادامه پیدا می کند اما مسئولین امر هربار ماجرا را طور دیگری تعبیر می کنند.

به نظرشما اعتراضات به آلودگی هوا سیاسی است؟*** صفحه نخست – پیشخوان

شعار سال:آلودگی هوا نیازی به اطلاع رسانی ندارد. سالهاست شهروندان شهرهای شلوغ کشور میزان آلودگی و درجه آن را بدون نیاز به منابع خبری با شش های خودشان می سنجند و باز هم خودشان تشخیص می دهند که در قبال این آلودگی چه تصمیمی برای رفت و آمدهایشان به مدرسه و محل کار بگیرند. در روزهایی که به گفته مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران میزان مرگ و میر در پایتخت ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند، مسئولین محیط زیست کشور هرساله به فکر جوابیه جدید برای توجیه نارضایتی ها در این زمینه هستند.

به نظرشما اعتراضات به آلودگی هوا سیاسی است؟*** صفحه نخست – پیشخوان

وقتی چندماه پیش رئیس جمهور در دهمین دوره جایزه ملی محیط زیست اعلام کرد که دولت یازدهم، دولت محیط زیست است، این توقع به وجود آمد که امسال تدابیر ویژه تری برای کنترل آلودگی هوا و بهبود وضعیت محیط زیست کشور داشته باشد.اما به جای این کار دولت بعد از ضرر کردن شرکت های خودروسازی و به پارکینگ رفتن هزاران خودروی بی کیفیت داخلی تصمیم بر این شد میلیاردها تومان از بودجه کشور به وام خودروی داخلی اختصاص یابد. وام خودرویی که هر روز شرایطش با شرایط اعلام شده روز به روز تغییر کرد.

در روزهایی که آلودگی هوا نفس بسیاری از شهروندان را به خصوص در پایتخت گرفته است، معصومه ابتکار معاون محیط زیست دولت یازدهم اعتراضات به آلودگی هوا و عملکردش در این سمت را ناشی از مخالفت های سیاسی دانست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر,تاریخ انتشار 29 اذر 1394,کد مطلب: 3004751

www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین