پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
شیخ «عبدالقادر الآلوسی» تاکید کرد که با هر نوع مداخله و تجاوز و آسیب رساندن به مردم و زیرساخت‌های یمن مخالف است و با مردم بحرین در احقاق مطالبات برحقشان همراهی می‌کند.

شعار سال: در شرایطی که کشورهای منطقه درگیر بحران و حملات تروریست ها از یک طرف و تجاوز برخی کشورها از سوی دیگر هستند، علمای جهان اسلام با تبیین حقایق می توانند در هدایت امت اسلامی و جلوگیری از ایجاد تفرقه میان آنها ایفای نقش کنند. اخیرا نیز رهبر معظم انقلاب خواستار موضع گیری صریح علما اسلامی در قبال مسائل یمن و بحرین شدند. بر همین اساس شیخ «عبدالقادر الآلوسی» یکی از علمای اهل تسنن و برجسته عراق مداخلات سعودی ها در کشورهای منطقه به ویژه حمله به یمن را محکوم کرد.

«عبدالقادر الآلوسی» از علمای اهل تسنن در عراق و رئیس شورای علمای پیوند محمدی در فلوجه عراق درباره لزوم وحدت میان مسلمانان و نقش علما در این خصوص گفت: در حال حاضر در میان امت اسلامی دو گروه وجود دارد که یکی از آنها محور مقاومت و دیگری هم مزدور دشمنان امت اسلامی است و برخی در صدد هستند تا مواضع خود را بر دیگری تحمیل کنند. ما از مواضع علمای ایران تمجید می کنیم منتها برخی از علمای جهان اسلام در این رابطه ضعف نشان می دهند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نقشه صهیونیست ها این است که توجهات از این رژیم به عنوان دشمن اصلی به داخل امت اسلامی جلب گردد و دشمن را تغییر دهد تا بدین صورت مسأله فلسطین نیز فراموش گردد. در شرایطی که مردم و ملت های اسلامی علیه صهیونیست ها شعار سر می دهند، برخی از حکام عرب با اسرائیل روابطی محکم و همکاری راهبردی دارند و آن را مخفی می کنند.

عالم اهل تسنن عراق در همین زمینه اضافه کرد: این اقدام برخلاف روابط تاریخی بین امت اسلامی در طول قرن های قبل است. زیرا اختلافات مذهبی پیش از این هم در میان مسلمانان وجود داشت ولی در دهه های اخیر برخی برای تسلط بر منابع و ثروت های مسلمانان در صدد تفرقه افکنی میان آن ها برآمدند و تلاش می کنند که با تضعیف کشورهای اسلامی، آنها را تجزیه کنند.

وی در ادامه به اقدامات ویرانگر سعودی ها در منطقه مانند تجاوز به یمن و فشار بر قطر اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم که مردم یمن خودشان حق دارند که دولت، رهبران، حکومت و سرنوشتشان را تعیین کنند و این موضوعی داخلی است. ما با هر نوع مداخله و تجاوز و آسیب رساندن به مردم و زیرساخت های یمن مخالفیم. مسلمانان باید برای متوقف کردن تجاوز به یمن صدای خود را بالا ببرند و با نظارت کشورهای اسلامی راه حل هایی میان یمنی ها حاصل شود. درباره ولیعهد شدن محمد بن سلمان شاهزاده سعودی هم باید بگویم که این امری داخلی است ولی نسبت به تاثیر آن بر منطقه نشانه های خطرناکی وجود دارد.

شیخ الآلوسی در پایان به سرکوب مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه پرداخت و اظهار داشت: ما از حکام بحرین دعوت کرده بودیم که با خواسته تمام گروه ها و طائفه های بحرین تعامل کند. ما همراه مردم بحرین در احقاق مطالبات برحقشان هستیم. برخی رسانه ها در این خصوص سکوت کرده اند ولی نسبت به منافع مربوط به حکومت ها خوب فعالیت می کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کد مطلب: 1449258:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین