پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۲۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
سخنگوی ناجا درباره شیشه‌های دودی خودروها گفت: استفاده از شیشه دودی برابر مصوبات هیئت وزیران به نحوی که راننده و سرنشین داخل آن مشخص نباشد، ممنوع است.
شعارسال: سردار منتظرالمهدی امروز در نشستی خبری بااصحاب رسانه درباره شایعاتی مبنی بر واریز مبالغ دریافتی جهت تعویض پلاک خودرو به حساب برخی از مدیران ارشد ناجا که در شبکه‌های مجازی منتشر شده بود، گفت: 5 نفر از کسانی که این شایعات را رواج دادند، توسط پلیس امنیت ناجا، شناسایی و تحویل مراجع قضایی شده اند که در حال حاضر ضمن ابراز ندامت با قرار قضایی پرونده در حال پیگیری است. متاسفانه این افراد کارمند دفاتر اسناد رسمی در چند استان بوده‌اند.

منتظر المهدی خاطرنشان کرد: بدیهی است هر گونه واریزی جهت تعویض پلاک خودرو مستقیما به حساب خزانه دولت توسط خود مشتریان انجام می‌گیرد و افراد می‌توانند این مبلغ را به حساب شماره 2171159013002 بانک ملی به خزانه دولت واریز کنند.

سخنگوی ناجا درباره شیشه‌های دودی خودروها گفت: استفاده از شیشه دودی برابر مصوبات هیئت وزیران به نحوی که راننده و سرنشین داخل آن مشخص نباشد، ممنوع است، در صورت مشاهده چنین خودروهایی لاجرم پلیس اعمال قانون کرده، البته رانندگان برای استفاده از برچسب‌های دودی آن را باید به گونه‌ای انتخاب کنند که امکان رویت داخل خودرو از فاصله سه متری مهیا باشد البته رعایت این قانون هم در دید راننده تاثیر بسزایی دارد و هم از منظر امنیتی مدنظر پلیس است.

او همچنین درباره دریافت گواهینامه بدون شرط سربازی، گفت: تناقض روایی و تزاحم میان قوانین، دست پلیس را برای اجرای این قانون بسته است. از قانونگذاران درخواست می‌شود ابهام را برطرف نمایند تا از طریق ستاد کل نیروهای مسلح به پلیس ابلاغ گردد تا بتوانند این تسهیلات را در اسرع وقت برای مشمولین ایجاد کنند.

او ادامه داد: مواد قانونی 10 و 58 وظیفه عمومی در تناقض و تزاحم با ماده 54 قانون و بیمه است که طبیعتا اگر پلیس بخواهد هر سه را ایجاد کند، مشمولین را که برای دریافت گواهینامه مراجعه می‌کنند و غیبت سربازی دارند می‌بایست، دستگیر نماید پس اگر دستگیری مدنظر است، این کار آغاز شود.

منتظر المهدی با اشاره به اینکه ماده 10 بر این مبناست که شرط لازم برای اخذ گواهینامه مشخص شدن وضعیت خدمت وظیفه عمومی است، گفت:‌در ماده 58 قید شده که پلیس موظف است نسبت به شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولین غائب و فراری اقدام کند در ماده 54 قانون بیمه نیز تصریح شده گواهینامه بدون شرط سربازی لازم الاجراست.

* وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست

معاون اجتماعی در ادامه به قوانین جاری از جمله تبصره ماده 5 از قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهین از منکر مصوب سال 94 اشاره کرد و گفت: اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می‌گیرند از جمله وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست و طبیعتا رعایت هنجارها و الزامات قانونی می‌بایست درون آن رعایت شود.

او افزود: در نظر داشته باشیم که سنگ بنای زیست مسالمت‌آمیز توام با آرامش ذهنی، روانی، رعایت هنجارها در جامعه است و در تمام دنیا هنجارهای آن کشور توسط مردم رعایت می‌شود.

به گفته منتظرالمهدی حجاب هنجاری است که در جامعه ما پذیرفته شده و مبتنی بر قوانین حاکم بر نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست که پاسبانان آن خود مردم هستند و در راستای نظارت و قضاوت اجتماعی تحقق پیدا می‌کند.

* ماموران پلیس در مواجهه با هر گونه هنجارشکنی مداخله می‌کنند

این مقام ارشد انتظامی تذکر لسانی، انسانی و احساسی توسط خود مردم را بسیار کارآمد دانست و گفت: همکاران من در بخش‌های نیروی انتظامی موظف هستند به جهت رعایت حقوق شهروندی و ایجاد امنیت اجتماعی در ابعاد جانی، مالی، ناموسی، اخلاقی و البته احساس امنیت در سپهر روانی جامعه در مواجهه با هر گونه هنجارشکنی مداخله کنند.

منتظرالمهدی همچنین با اعلام اینکه از 8 هزار و 755کیلومتر مرز، حدود 8500 کیلومتر در گستره و پهنه جغرافیایی کشورمان توسط مرزبانان نیروی انتظامی حراست و نگهبانی می‌شود، خاطرنشان کرد: مرزبانان با آمادگی کامل از هر گونه تعرض به مرزهای ایران اسلامی جلوگیری می‌کنند و هر از گاهی در درگیری با اشرار و معاندین شهدایی نیز تقدیم می‌شود و آخرین آن چند روز پیش در مرز پیرانشهر بوده است.

* کولبران از مبادی غیر رسمی عبور نکنند

او با اشاره به شایعاتی مبنی بر تیراندازی به کولبران، گفت: در پایانه‌های مرزی محله‌هایی برای تردد کولبران جهت ارتزاق خانواده توسط وزارت کشور ایجاد شده و این کولبران می‌توانند بر اساس ضوابط تردد نمایند البته این اماکن و معبرها تحت نظارت پلیس است.

او ادامه داد: طبیعتا هر گونه تردد از اماکنی غیر از اماکن مشخص شده تحت هر عنوانی ممنوع است و مرزبانان در تاریکی شب در مواجهه با هر گونه ورود از مبادی غیررسمی طبق قانون مداخله می‌کنند. واقعیت امر این است که هیچ تضمینی نیست افرادی که قصد ورود از مبادی غیررسمی و به دور از دید مرزبانان به کشور را داشته باشند، قصد اقدامات تروریستی نداشته و این تشخیص امکان پذیر نیست و پلیس ناگزیر به مداخله است.

* پلیس بر سر امنیت مردم مماشات نمی‌کند

سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: اساسا پلیس بر سر امنیت مردم مماشات نکرده و در واقع هر گونه کوتاهی را در این حوزه را بر ما نمی‌بخشند.

* پیش بینی حداکثری برای مواجه با هر گونه تهدید حداقلی

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ما در یک کشور شیعی زندگی می‌کنیم و بر سر اصولمان پافشاری داریم، گفت: طبیعی است که همواره در مظان تهدید باشیم از این رو پیشگیری حداکثری در مواجهه با هر گونه تهدید حداقلی همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و البته امنیت صرفا پلیس محور و دولت محور نیست بلکه امنیت پایدار در سایه مشارکت مردم به معنای واقعی کلمه جاری و ساری می‌شود.

* امکان پرداخت نقدی و اقساطی جریمه سربازی

منتظرالمهدی ادامه داد: در مورد پرداخت جریمه سربازی، برای مشمولینی که 8 سال از غیبت سربازی‌شان می‌گذرد، زمینه پرداخت نقدی و هم اقساطی مهیاست و از ابتدای سال 96 تا به حال حدود 17 هزار نفر مبادرت به ثبت نام نموده‌اند که مراحل صدور کارت در حال انجام است.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: مشمولان متولد سال 72 به بعد که فاقد غیبت سربازی هستند، می‌توانند از کسر خدمت ایثارگری والدین خود استفاده کنند و این تسهیلات صرفا برای کسانی است که بیش از 6 ماه در جبهه حضور داشته و درصد جانبازی آنها کمتر از 5 درصد نباشد.

* بهره‌مندی مشمولان دارای فرزند معلول از معافیت خدمت سربازی

منتظرالمهدی تاکید کرد: مشمولانی که دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان هستند، می‌توانند از معافیت خدمت سربازی استفاده کنند که منوط به ارائه گواهی از سازمان بهزیستی کشور و تایید شورای پزشکی وظیفه عمومی است. شرط لازم برای استفاده از این تسهیل نگهداری فرزند در کانون خانواده است؛ شرط عدم غیبت برای این مورد استثنا بوده و غائبان می‌توانند از این تسهیل استفاده کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 13 تیر 1396 ، کدخبر: 507417، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
0
قانون برای شیشه های جلو و عقب این صحبت را کرده است نه برای شیشه های طرفین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین