پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۲۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
موج هدایت شده‌ای که در مورد کولبرها راه افتاده بدنبال دفاع و حمایت از این گروه نیست بلکه بدنبال فشار برای فعالیت کسانی است که زیر پوشش کولبری دنبال قاچاق کالاهای ممنوعه، سلاح و مواد انفجاری برای اقدامات تروریستی در کشور هستند.

شعار سال: چند روزی است که برخی رسانه‌های معاند و کاربران عمدتا سازمان یافته شبکه‌های اجتماعی با انتشار هشتگ «کولبر نکشید» مدعی کشتار کولبران کُرد در مرز‌های غربی ایران شده‌اند.

این عملیات رسانه‌ای تلاش دارد گزاره دروغ «کشتن کولبران با شلیک مستقیم نیرو‌های مرزی ایران به ویژه سپاه» را القاء و تثبیت کند و اقدامات قانونی مرزبانان برای حفاظت از مرز‌های بسیار حساس غرب و شمال‌غرب را زیر سوال ببرد.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است:

اساسا کولبری یک شغل نیست بلکه اجازه‌ای است که به مرزنشینان برای تامین معیشتشان داده شده و دلیلی ندارد با کولبران شرافتمند و غیرمتخلف برخورد شود.

صدور مجوز کولبری به این معنی نیست که به هر فردی اجازه داده شود در هر نقطه‌ای بدون هیچ ضابطه و نظارتی هر کالایی را که بخواهد جابجا کند.

مرز‌های غربی کشور به دلیل فعالیت گروهک‌های تروریستی در کشور‌های هم‌جوار دارای حساسیت‌های بالایی است و شهدای زیادی برای حفاظت از آن تقدیم شده است؛ لذا مرزبانان ضمن آنکه مسئول ایجاد امنیت برای فعالیت کولبران قانونی هستند به وظایف خود در قبال اقدامات ضدامنیتی با جدیت عمل خواهند کرد.

در اخباری که معمولا با انتشار عکس‌هایی تاثیرگذار از رنج کولبری منتشر شده، عامدانه به دلیل و منطقه بروز رخداد اشاره‌ای نمی‌شود تا به مخاطب ناآگاه القاء شود که به کولبران اجحاف شده است.

موج هدایت شده‌ای که در مورد کولبر‌ها راه افتاده بدنبال دفاع و حمایت از این گروه نیست بلکه بدنبال فشار برای فعالیت کسانی است که زیر پوشش کولبری دنبال قاچاق کالا‌های ممنوعه، سلاح و مواد انفجاری برای اقدامات تروریستی در کشور هستند.

جمهوری اسلامی همواره برای ارتقاء سطح معیشت مردم تلاش کرده، اما این مسئله نافی اصل رفتار و اقدام قانونی متقابل از سوی مردم و حاکمیت نیست.

بدلیل صعب‌العبور بودن مناطق تردد متاسفانه سالیانه تعدادی از کولبران در مسیر‌های جاده‌ای حادثه‌خیز دچار سانحه شده و فوت می‌کنند، اما جریانات ضدانقلاب به دروغ این تلفات را به مرزبانی منتسب می‌کنند.

واضح است که دلسوزی رسانه‌های ضدانقلاب و دنباله‌های داخلی آنان برای کولبران نه تنها غیرواقعی و یک نمایش صرف برای تحریک افکار عمومی و حساس کردن نهاد‌های حقوق بشری برای فشار بر جمهوری اسلامی است بلکه پوششی برای افزایش فشار به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و منفعل ساختن آنان در انجام ماموریت‌های قانونی است.

اقداماتی از این دست که هدف اصلی آن ایجاد پوشش روانی برای گروه‌های تروریستی و شرور در تردد‌های غیرقانونی در جدار مرز است، قطعا نمی‌تواند خللی در اراده مرزبانان کشورمان در مسیر اجرای وظایف قانونی‌شان و برقراری مقتدرانه امنیت ایجاد کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری کار ایران ایلنا، تاریخ انتشار 14 مرداد    99، کد خبر:   949685، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
0
مطلب فوق بسیار منطقی

اگر مدعیان دلسوزی برای کولبران راست می گویند برای این قشر ضعیف یک منبع درامد ایجاد کنند.

راه کمک به کولبران این روش است نه اینکه مرزبانان غیور و شجاع را زیر سوال ببرند.

مرزبانان وظیفه را به درستی انجام می دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین