پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
فرهاد دانش‌نیا رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نخستین همایش ملی «کرمانشاه و زندگی شهری» در ۲۴ مهرماه امسال در دانشگاه رازی برگزار می‌شود.

شعار سال: فرهاد دانش‌نیا دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه رازی برگزار شد از برگزاری نخستین همایش ملی «کرمانشاه و زندگی شهری» در 24 مهر ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: این همایش در مهرماه امسال در دانشگاه رازی سالن شهید علیمحمدی به مدت یک روز برگزار خواهد شد که امیدداریم بستری برای تعامل و همکاری علاقمندان بحث مدیریت شهری فراهم شود.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های این دانشگاه پرداختن به مسائل کلان شهری و تقویت تعامل دانشگاه با مجموعه نهادهای دست‌اندرکار شهری است گفت: در این چارچوب اقدام مهم و اساسی دانشگاه در دوران گذشته تأسیس گروه مطالعات شهر بوده که مجموعه ای از دستور کارها را در دانشگاه علوم اجتماعی برای پرداختن و مواجه علمی با مسائل شهر تعریف کرده است.

دانش‌نیا با بیان اینکه یکی از دستور کارها برگزاری همایش ها و برای مسئله‌شناسی شهر و جمع کردن صاحبنظران برای توسعه کلان شهر کرمانشاه است بیان کرد: در این راستا با توجه به مدیریت کلان شهری به نظر می‌رسد یکی از راهکارهای که بسیار جای کار دارد و پرداختن به آن می‌تواند راهگشا باشد توجه به مسئله تعاملات اجتماعی و ارتباطات شهری است.

وی با اشاره به اینکه ما این موضوع را تحت عنوان همایش کرمانشاه و زندگی شهری با همکاری شهرداری در سال جاری بررسی خواهیم کرد عنوان کرد: هدف از این همایش با محوریت تعاملات اجتماعی این است که ارتباطات و تعاملات کلان شهر را در سه سطح مورد بررسی قرار دهد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از این مسائل ارتباطات شهر کرمانشاه با دیگر شهرها در داخل و خارج با این انگیزه که بتوانیم انگیزه مدیریت شهری را در شهرهای دیگر در دستور کار داشته باشیم است افزود: امیدداریم بتوانیم موضوع سطح ارتباطات شهر را در داخل و خارج مورد ارزیابی قرار دهیم که این یکی از محورهای همایش است.

وی هدف دیگر همایش را پرداختن به ارتباطات اجتماعی شهر در سطح محلات دانست و اظهار کرد: با این انگیزه که کلان شهر کرمانشاه هم به لحاظ کالبدی، فیزیکی، اجتماعی و فضایی ارتباطات آن دچار اشکال شده است و در این همایش به راهکارهای اصلاح این موضوع پرداخته می‌شود.

دانش‌نیا با اشاره به اینکه مجموعه مقالاتی نیز در زمینه ارتباطات در شهر در چارچوب افراد و نهادها ارسال شده است گفت: متأسفانه این سطح از تعاملات اجتماعی و روابط بین نهادها و شهروندان در سطح شهرکرمانشاه مخدوش شده است و کیفیت زندگی شهری را در سطح شهر تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی برگزاری این همایش از سوی دبیرخانه آن از دی ماه سال گذشته در دانشکده علوم اجتماعی شروع شده است افزود: مجموعه‌ای از صاحبنظران مختلف را به عنوان شورای علمی انتخاب و جلساتی در این زمینه برگزار شده و حدود 60 چکیده مقاله نیز به دبیرخانه ارسال شده که از این میان حدود 50 چکیده مورد پذیرش قرار گرفته و بخشی از مقالات نیز دریافت شده است و تا 15 مرداد ماه نیز فرصت ارسال مقاله نیز وجود دارد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26 تیر 1396، کد مطلب: 1466839:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین