پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۱۶۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مردادماه امسال پروژه احیای دریاچه ارومیه در روستاهای آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

شعار سال: اسمعیل کریم‌زاده با تشریح طرح‌های مرتبط با احیاء دریاچه ارومیه که از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اجرایی می‌شوند اظهار داشت: سه پروژه عمده در این راستا از سوی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان در حال اجراست که شامل پروژه همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی (فازهای یک، دو و سه) و پروژه آگاه سازی، آموزش و جلب مشارکت جوامع محلی در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال 1395 و پروژه تحول برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال 1396 است.

وی افزود: در قالب پروژه برنامه تحول ترویج برای احیای دریاچه ارومیه با رویکرد مدیریت تلفیقی در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه در سال 96 و به منظور افزایش دانش کاربردی و ارتقای مهارت­های فنی و مدیریتی مروجان، تولیدکنندگان و سایر سایر ذی­نفعان فعال در منطقه حوضه آبریز دریاچه ارومیه از مرداد ماه امسال در 25 روستا از پنج شهرستان‌های ارومیه (چهار روستا)، میاندوآب (11 روستا)، نقده (چهار روستا)، تکاب (سه روستا) و شاهین‌دژ (سه روستا) توسط 14 شرکت فنی و مهندسی کشاورزی (ارومیه یک شرکت- میاندوآب پنج شرکت- تکاب یک شرکت- نقده یک شرکت و شاهین‌دژ سه شرکت) عملیاتی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این سه پروژه با توجه به ماموریت سازمان جهاد کشاورزی در زمینه آگاه سازی، اطلاع رسانی، ظرفیت سازی و بسترسازی در سطح همه ذینفعان (دولتی، غیر دولتی، مردم) برای استقرار موثر راهکارهای سهگانه حاکمیتی، سازه‌ای و مدیریتی در کاهش 40 درصدی مصرف آب کشاورزی اجرا شده است.

کریم‌زاده اظهار کرد: این طرح‌ها برای اعتمادسازی، آموزش، توانمندسازی و جلب مشارکت پایدار کشاورزان و جوامع محلی در کاهش 40 درصدی مصرف آب و سایر مولفه‌های کمک کننده به احیای دریاچه ارومیه اجرایی شده اما تاکنون از محل اعتبارات مواد 10 و 12 ستاد احیاء دریاچه ارومیه تاکنون اعتباری برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خاص ارائه نشده است.

وی گفت: در این راستا تفاهمنامه فیمابین سازمان محیط زیست کشور و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی تحت عنوان همکاری در احیاء دریاچه ارومیه از طریق مشارکت جوامع محلی در استقرار کشاورزی پایدار با تامین منابع مالی از سوی دفتر حفاظت از تالاب های ایران با مشارکت برنامه عمران سازمان ملل متحد انجام شده است.

کریمزاده افزود: در پروژه آگاه سازی، آموزش و جلب مشارکت جوامع محلی در شهرستان‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان دستگاه ناظر مورد پیشبینی شده و طرح تهیه و تدوین شده است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مراحل مقدماتی طرح استقرار برنامه کشاورزی پایدار نیز از اسفند ماه سال 1392 با برگزاری جلسات توجیهی اجرایی شروع شد که انتظار می‌رود پس از ارزشیابی اثربخشی پروژه، در طی چند سال پروژه به کل روستاهای حوضه دریاچه ارومیه توسعه پیدا کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 تیر 96 ، کد مطلب: 1468686:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین