پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
دکتر بهنوش سلیم بهرامی – دبیر اجرایی استارتاپ ملی دانشگاه پیام نور، در این خصوص گفت: متاسفانه امروزه کشور با بحران بیکاری مواجه است. یکی از راهکارهای شناخته شده در تمام نقاط جهان جهت کاهش بیکاری، ترویج و توسعه ایده های نو، حمایت از کسب و کارهای نوپا و افراد دارای ایده و طرح های کارآفرینانه است.

شعار سال: افراد بسیاری از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند، اما نمی توانند در جایگاه شغلی مناسب خود قرار گیرند.

باتوجه به هدفگذاری نرخ تک رقمی بیکاری در برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه های اشتغالزایی دولت دوازدهم، توجه به مقوله ایجاد شغل از مهمترین اقدامات دوره حاضر شمرده میشود.

یکی از راهکارهای شناخته شده در تمام نقاط جهان جهت کاهش بیکاری، ترویج و توسعه ایده های نو، حمایت از کسب و کارهای نوپا و افراد دارای ایده و طرح های کارآفرینانه است.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه پیام نور در حال حاضر بالغ بر ٧٠٠ هزار نفر دانشجوی فعال و ده ها هزار دانشجوی خلاق و متخصص دارد که می توان هریک از آن ها را یک کارآفرین بالقوه دانست که در صورت برخورداری از آموزش و حمایت های لازم قادر خواهند بود تا کسب و کاری را راه اندازی نمایند.

ضمنا این دانشگاه بیش از چهارده هزار نفر استاد، دانشیار، استادیار، مربی و کارمند دارد و در مجموع مطابق با متوسط سرشماری خانوار ایران،

در این دانشگاه ما با جمعیت بیش از چهار میلیون نفر روبرو هستیم که هر یک از آن ها حتی دانش آموزان عزیز هم می توانند ایده های خود را با ما به اشتراک بگذارند.

از همین رو به منظور دنبال نمودن این هدف، بنا شد تا رویداد کارآفرینی در سطح دانشگاه برگزار گردد که به واسطه آن طرح ها و ایده های برتر شناسایی شده و جهت تجاری سازی شدنشان مورد حمایت قرار گیرند.

دکتر سلیم بهرامی، عضو شورای سیاستگذاری بزرگترین رویداد کارآفرینی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد که با توجه به این که امروزه در عصر دیجیتال قرار داریم و ماهیت کسب و کارها به کلی تغییر یافته و به سمت و سوی الکترونیکی شدن حرکت کرده است، بنابراین در این رویداد، محورِ طرح هایی که ارائه می شود بر مبنای تولید محتوای دیجیتال خواهد بود. بدین معنا که ایده ها و طرح ها می بایست در قالب یک وبسایت، نرم افزار رایانه ای و یا اپلیکیشن موبایل ارائه گردد. لازم به ذکر است که همه جمعیت کشور و نه فقط دانشجویان این دانشگاه می توانند در این رویداد شرکت کنند و با سایر شرکت کنندگان در یک رقابت سالم و کارآفرینانه رقابت کنند.

وی در ادامه افزود: دانشگاه پیام نور برنامه ریزی دقیقی را برای ترویج کارآفرینی در کشور انجام داده است و برگزاری این رویداد صرفا اولین گام است که امید است با موفقیت پیموده شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت دانشگاه پیام نور، تاریخ انتشار: 1 مرداد 1396، کد مطلب: -:www.pnu.ac.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین