پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل گفت: توسعه و بازتوانی نیروگاه شهید رجایی در دستور کار بوده که با اجرای این طرح ظرفیت تولید ۱۷۰۰ مگاوات افزایش و میزان حرارت و آلاینده‌ها به حداقل می‌رسد.

شعار سال: علیرضا دائمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همت دانشمندان توانمند کشور در صنعت آب و برق توانایی تولید 95 درصد تجهیزات و همچنین صادر کردن آن را کسب کردیم.

وی بیان کرد: براساس آمارها در حال حاضر در 40 کشور بزرگ دنیا در زمینه ساخت تاسیسات آب و برق اقداماتی را انجام داده‌اند که کشور ایران نیز در این راستا توانمندی‌های ویژه‌‌ای دارد.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه 90 طرح بزرگ در کشور عراق توسط کارشناسان ایرانی در دست اقدام است، تصریح کرد: ایران در حال حاضر در ردیف هفت کشور شاخص جهان در ساخت نیروگاه قرار دارد.

دائمی عنوان کرد: ظرفیت نیروگاهی در کشور 75 هزار مگاوات بوده و در این زمینه ایران رتبه 10 جهان و در حوزه مصرف رتبه 14 جهانی را دارد.

وی ادامه داد: توسعه و بازتوانی نیروگاه شهید رجایی در دستور کار بوده که با اجرای این طرح ظرفیت تولید 1700 مگاوات افزایش و میزان حرارت و آلاینده‌ها به حداقل می‌رسد.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه در حوزه تجهیزات صنعت آب و برق خودکفا شده‌ایم، تصریح کرد: هزینه سازی تجهیزات آب و برق سالانه 50 هزار میلیارد تومان بوده که از چند بخش از جمله اعتبارات دولتی، فروش آب و برق و همچنین بخش خصوصی تامین می‌شود.

دائمی گفت: خوشبختانه در صنعت برق هیچ طرح نیمه‌تمامی نداریم اما در حوزه آب با مشکلاتی مواجه بوده و طرح‌های نیمه‌تمام داریم که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

وی از اعتبار 200 هزار میلیارد تومانی موردنیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه آب خبر داد.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل بیان کرد: بخش اعظمی از انرژی تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود که استفاده بهینه از منابع باید در اولویت قرار گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 1475537:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین