پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: فرد کلاهبرداری که مبالغ زیادی از مردم پاوه دریافت کرده بود به هنگام خروج از کشور در یکی مرزهای شمال غربی کشور دستگیر شد.

شعار سال: محمدرضا عدالتخواه روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه افزود: این فرد کلاهبردار با این ادعا که سودهای کلان در قبال سپرده به افراد می دهد مبالغ کلانی را از مردم پاوه دریافت و جمع آوری کرده بود و قصد خروج از کشور را داشت.

وی اظهار کرد: نامبرده با انتشار عکسی از خود در فضای مجازی وانمود کرده بود که به خارج از کشور(ترکیه) رفته است و درصدد رد گم کردن و فرار از کشور بود.

عدالتخواه افزود: دوستان امنیتی ما با رصدی که از موضوع داشتند متوجه شدند که فرد کلاهبردار به یکی از مرزهای شمال غربی وارد شده و قصد خروج از کشور را دارد که خوشبختانه دستگیر شد.

وی تصریح کرد: با وجود توصیه ها و تذکرات ما به مردم مبنی بر اینکه کسانی که وعده سودهای کلان می دهند و پول های مردم را به دست می آورند، این ها شیاد و کلاهبردار هستند متأسفانه مردم توجه نمی کنند و گرفتار می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اظهار تأسف از بی توجهی مردم به توصیه های پلیس و دستگاه قضائی افزود: هر چند وقت یکبار شاهد یک کلاهبرداری کلان در استان می شویم که جمع زیادی از مردم را گرفتار خود می کند.

عدالتخواه با بیان اینکه مردم خودشان باید هوشیار باشند، گفت: ما به عنوان یک قاعده گفتیم اگر کسی به انحای مختلف با وعده سودهای کلان درخواست پول کرد آن فرد به طور قطع کلاهبردار است.

وی اضافه کرد: نمونه بارز آن هم کلاهبرداری اخیر در شهرستان پاوه که رقم آن تا 600 میلیارد ریال تخمین زده می شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز حسابرسی دقیق انجام نشده است و شاکیان به دستگاه قضائی مراجعه نکرده اند، اما اگر همه شاکیان بیایند این موضوع هم خودش یک بحرانی است که در پاوه به وجود آمده است.

وی افزود: پرونده این کلاهبرداری برای انجام مراحل رسیدگی و جزئیات آن به دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه تحویل شده است.

عدالتخواه در ادامه به هم افزایی بسیار خوب و مطلوب دستگاه های استانی اعم از اجرایی، قضائی، نظامی و انتظامی و امنیتی اشاره کرد و گفت: به لطف این تعامل و همدلی شاهد یک امنیت پایدار در استان هستیم.

وی مسئولیت ها را اعتباری و گذرا دانست و گفت: هر کسی که برای رضای خدا به مردم خدمت کند ماندگار خواهد بود لذا باید برای آخرت خویش و ماندگاری نیک دنیوی تلاش کنیم نه برای ماندن در پست و مسئولیت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با قدردانی از تلاش و زحمات رئیس، قضات و کارکنان دادگستری پاوه گفت: دادگستری این شهرستان در ارزیابی بازرسان قوه قضائیه به عنوان دادگستری پیشرو و الگو در استان معرفی شده، باید برنامه و رویه این دادگستری به همه دادگستری های استان تسری یابد.

وی در پایان با قدردانی از زحمات و خدمات ابراهیم شریفی دادستان سابق شهرستان پاوه، مسلم الماسی را به عنوان معاون دادستان این شهرستان معرفی کرد.

امام جمعه پاوه نیز با اشاره به وجود امنیت پایدار در این شهرستان، آن را نتیجه وحدت و پیوند فکری و خونی مردم اهل سنت این دیار با نیروهای اعزامی اهل تشیع از مناطق دیگر کشور دانست.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه امنیت پاوه سرآمد دیگر نقاط است، افزود: نباید از نقش علما و روحانیت منطقه در نمازهای جمعه و جماعات در راستای هدایت و راهنمایی مردم و اشاعه و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و توصیه ها و یادآوری های آنان برای مردم غافل شویم.

وی یکی دیگر از عوامل و عناصر شاخص امنیت پایدار در منطقه را وجود هشت مدرسه علوم دینی عنوان کرد و گفت: ما در این مدارس طلبه ها را به شیوه اعتدال و نه به شیوه افراط و تفریط تربیت می کنیم.

وی افزود: مردم ما برای حفظ و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی 640 شهید تقدیم انقلاب کرده ند یعنی به ازای هر یکصد نفر یک شهید و بیش از یکهزار جانباز و آزاده نیز برای این انقلاب و نظام عضوی از اعضای بدن خود را تقدیم کرده اند.

امام جمعه پاوه افزود: خون شهیدان اهل سنت و اهل تشیع در این منطقه در کنار هم ریخته شد تا با این پیوند فکری و خونی زمینه و بستر وحدت، هم افزایی، دوستی و برادری در شهرستان پاوه فراهم و از حیث تندروی کمترین مشکلات را داشته باشیم، اگر چه بدون مشکل هم نیستیم.

ماموستا قادری با اشاره به دو ویژگی تدین و روشنفکری که مقام معظم رهبری به مردم پاوه اعطا فرمودند امروز آن تدین مدنظر معظم له به دلیل ضعف در کارهای فرهنگی خدشه دار شده است.

قاچاق کالا اقتضای مناطق مرزی در تمام دنیاست

فرماندار شهرستان پاوه نیز گفت: قاچاق اقتضای مناطق مرزی است و این موضوع در تمام کشورهای جهان مرسوم است.

پرویز ایده پور افزود: مرز شهرستان پاوه امروز ویترین کالاهای چینی است که توسط ساکنان اقلیم کردستان عراق به نمایش گذاشته می شود و به نوعی محرک و تحریک کننده است.

وی اظهار کرد: ویژگی های مرزی ما این است که ما در پاوه دو شهر در جدار مرزی داریم و عراق هم دو شهر که با کمتر از پنج دقیقه پیاده روی افراد می توانند کالا را با هم مبادله کنند.

ایده پور، قرابت های فامیلی و نزدیکی هایی که هست در مجموع دست به دست هم داده موضوع مرز ما را امروز به عنوان یک پروسه ای مطرح می کند که دستگاه قضائی ما شاید زحماتی را که در قبال مرز دارد، هیچ وقت کمتر از زحمات دستگاه قضائی درون استانی نیست.

وی افزود: باید در این راستا ما بصورت ویژه به دستگاه قضائی، انتظامی، سپاه و دستگاه امنیتی مان نگاه کنیم زیرا ما هر روز با این موضوعات درگیر هستیم.

فرماندار پاوه گفت: چیزی که ما امروز به عنوان قاچاق به آن نگاه می کنیم در فاصله یک متری ما در آن طرف مرز به عنوان اقتصاد و معیشت از آن یاد می کنند و یک متر می آید این طرف قاچاق و ممنوع می شود.

شهرستان پاوه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 1 مرداد 96، کدمطلب: 82607529 :www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین