پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۰۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ ولادت با 35 درصد در کشور را داراست و این در حالی است که میانگین کشوری 20 درصد است.

شعار سال: رضا راحت دهمرده ‌افزود: سن ازدواج در استان نیز نسبت به کشور دو سال کوچکتر است، به طوری که سن آقایان در زمان ازدواج در استان 25 سال و خانم‌ها 21 سال گزارش و ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان در ادامه گفت: نه نمایندگی در مراکز بیمارستانی استان فعال است به طوری که دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال برای ثبت وقایع حیاتی در این مرکز آسان شده است و خانواده‌های نوزادان تازه متولد شده می‌توانند شناسنامه نوزاد خود را کمتر از یک ساعت دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با ثبت به موقع وقایع حیاتی در کشور با آمار 98 درصد به عنوان یکی از استان های پیشگام کشور است.

وی اظهار کرد: با توجه به جمعیت استان به کشور، کمترین میزان طلاق در سیستان و بلوچستان رخ ‌داده است و استان با ضریب 0.7 در هزار کمترین آمار طلاق در کشور را داراست، به طوری که این میانگین در کشور بالغ بر 2.2 است.

دهمرده افزود: بالاترین نسبت ازدواج به طلاق نیز در کشور مربوط به استان است، به طوری که از 16 ازدواج در استان یک ازدواج منجر به طلاق می شود، در صورتی که میانگین کشوری چهار است.

مدیرکل ثبت احوال استان بیان کرد: سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشور است به طوری که 70 درصد جمعیت استان زیر 30 سال سن دارند و می‌طلبد تا مسئولان برای اشتغال، مسکن، تحصیل و ... این قشر برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای تعیین تکلیف فاقدین شناسنامه در استان پرونده هفت هزار خانوار مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که نتیجه آن صدور 23 هزار شناسنامه برای فاقدین شناسنامه در استان بوده است که در طول تاریخ ثبت احوال چنین سابقه‌ای وجود نداشته است.

دهمرده گفت: تلاش ما براین است تا مابقی پرونده ها که در حدود دو هزار پرونده است را نیز تا پایان سال تعیین تکلیف کنیم که از این تعداد 50 پرونده مربوط به شهروندان مهرستانی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران ایسکانیوز، تاریخ انتشار 9 مرداد 96، کد مطلب: 821703:www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین