پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران نامه ای سرگشاده خطاب به سازمان سنجش آموزش كشور،مدیران نظام سلامت ،كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي و نهادهای پرستاری کشور در زمینه بدعت پذیرش دانشجوی پرستاری منتشر کرد.

شعارسال: سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران نامه ای سرگشاده خطاب به سازمان سنجش آموزش كشور،مدیران نظام سلامت ،كميسيون بهداشت مجلس شوراي اسلامي و نهادهای پرستاری کشور در زمینه بدعت پذیرش دانشجوی پرستاری منتشر کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

رییس محترم سازمان سنجش آموزش پزشکی

دبیر و اعضای محترم بورد پرستاری

رییس محترم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی

روسای محترم دانشکده های پرستاری سراسر کشور

مدیران محترم گروه های آموزشی و اعضای محترم هیات علمی پرستاری

فرهیختگان و پیشکسوتان ارجمند پرستاری

همه دغدغه مندان پرستاری و سلامت مردم

آنچه موجب شده به این طریق مصدع اوقات شریف شویم، نگرانی از تهدید سلامت مردم عزیز و خدشه به حرفه ای کهن و اساسی در نظام سلامت یعنی پرستاری است. بیش از دوسال است که طرح کارشناسی نشده ای برای تغییر مسیر آموزش این رشته مهم و اثر گذار ارائه شده است که توسط همه صاحب نظران و فرهیختگان پرستاری و دلسوزان نظام سلامت نفی شده است. در دوسال گذشته جامعه فهیم پرستاری استدلال ها و مستندات و مغایرت های قانونی این طرح را با تمام روشهای مسالمت آمیز به مسئولان محترم منتقل کرده اند. با وجود پذیرش اصلاح آیین نامه اولیه توسط مسئولین محترم و ابلاغ آیین نامه جایگزین که به تأیید مراجع پرستاری نيز رسیده است، متأسفانه در شرایط حساس کنونی کشور، شاهد نقض موارد متعدد آیین نامه توسعه همکاری دانشکده های پرستاری با بیمارستانهای آموزشی و اصرار بر پذیرش دانشجو به سبک و سیاق مشابه آیین نامه لغو شده قبلی هستیم که جامعه بزرگ پرستاری را که زیر بار انجام مسئولیت های سنگین بالینی و آموزشی هستند، با تنش های جدیدی مواجه کرده است. باوجود رایزنیها و نامه نگاری های متعدد با همه مسئولین ذی ربط و مراجع نظارتی، متأسفانه در شرف رقم خوردن خطایی خطرناک و نقض آشكار قانون در درج پذیرش دانشجوی پرستاری با کد جداگانه و تحت لوای آموزش بیمارستانی هستیم که فقط ظاهر و اسم آن پوشانده شده است.

در شرایطی که کمتر از بیست و چهار ساعت تا صدور دفترچه آزمون سراسری دانشگاه ها و رخ دادن بدعتی نو و رویه ای غیر قانونی باقی مانده از تمامی مسئولان و صاحب نظران در امر اجرایی و نظارتی و نهادهای علمی و فرهنگی در هر مسئولیتی که هستید و آحاد مردم شریف کشوردرخواست می کنیم با همه توان خود جامعه فرهیخته پرستاری را ياري کنند تا از این بدعت خطرناک و خانمان سوز جلو گیری کرده و اجازه ندهیم سلامت مردم و امنیت شهروندان در آینده نزدیک با تهدید جدی مواجه شود و آینده گان از سکوت یا کوتاهی ما در این نقطه عطف تاريخي و اثرات ویرانگر آن بر سلامت مردم به زشتي یاد کند.

در پايان مسئولين دانشگاه، دانشكده ها ، بيمارستان ها و مراكز آموزشي ،درماني را به پايبندي به اصول و منشور توافقات مندرج در آئين نامه اصفهان و تصميمات كارگروه مذكور در آئين نامه توصيه مي كنيم.

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازسایت سلامت نیوز ،تاریخ انتشار 11مرداد 96،کدخبر: 219927، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین