پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
اسامی پذیرفته‌شدگان سی‌ویکمین دوره آزمون ورودی پذیرش دستیار در رشته‌های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ٩٧-٩٦) اعلام شد.

شعارسال: دکتر محمدحسین‌ پورکاظمی، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی  از اعلام نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی تا ظهر امروز خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به 2 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند، گفت: 1600 نفر در جلسه امتحان حاضر شدند و بالغ بر 500 نفر مجاز شدند.

پورکاظمی اعلام کرد: دراین دوره از آزمون دستیاری دندانپزشکی، 370 نفر ظرفیت وجود داشت که دقیقا 341 نفر در این آزمون پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: از دوشنبه آینده ثبت‌نام دانشگاه‌ها برای پذیرفته‌شدگان آغاز می‌شود.

پیش از این رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود که نتایج آزمون دستیاری دندانپزشکی روز دوشنبه اعلام خواهدشد.

بر اساس گزارش مرکز سنجش آموزش پزشکی، علت تأخیر در اعلام نتایج این آزمون، اعمال سهمیه ٥ درصد مصوب مجلس شورای اسلامی (که در قانون برنامه ششم توسعه آمده است)، است که این سهمیه در این گزینش اعمال شده است.

در این آزمون از یک هزار و 621 نفر داوطلب حاضر، ٥١٦ نفر مجاز به انتخاب رشته/محل شدند و ظرفیت تمام رشته‌های این آزمون ٣٧٨ نفر در دفترچه انتخاب رشته اعلام شده بود و از میان انتخاب رشته کنندگان، ٣٤١ نفر در دوره‌های دولتی و شهریه‌پرداز (دانشگاه‌های آزاد اسلامی و بخشی از ظرفیت دانشگاه شاهد) و در سهمیه‌های آزاد، مناطق محروم، رزمندگان و ایثارگران ٢٥ درصد و ٥ درصد مازاد استعداد درخشان، 2.5 درصد مازاد نیروهای مسلح پذیرفته شده‌اند.

همچنین ٣٧ ظرفیت مربوط به رشته‌های آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت و بیماری‌های دهان و فک و صورت به دلیل نداشتن متقاضی، خالی مانده است.

پذیرفته‌شدگان لازم است جهت ثبت نام، بر اساس رشته و دانشگاه محل قبولی، اصل، کپی و اسکن مدارک مورد نیاز را آماده و طبق زمان‌بندی که در سامانه اینترنتی دانشگاه اعلام می‌شود، به آن دانشگاه مراجعه کنند. نظر به این که زمان و نحوه ثبت نام در سامانه اینترنتی دانشگاه‌ها اعلام می شود، پذیرفته‌شدگان پیش از مراجعه حضوری به دانشگاه‌های محل قبولی، باید به سامانه‌های مذکور مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش،‌ آزمون دستیاری دندانپزشکی ۲۲ تیرماه سال جاری برگزار شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 4مهر96، کد خبر: 96070402328 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین