پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۷۳۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
آقای روحانی ! اکنون زمان تحقق این وعده فرارسیده است؛ معرفی وزیری مقتدر و با درایت به مجلس نخستین گام است؛ می خواهیم آموزش و پرورش به نقطه ضعف دولت دوازدهم تبدیل نشود !

شعا سال:» صدای معلم » به عنوان یک رسانه پر مخاطب و مستقل معلمی که در چهار سال گذشته به وظایف رسانه ای و حرفه ای در حد توان خود عمل کرده است ، با تبریک انتخاب مجدد شما با رای قاطع ملت و آرزوی توفیق بیشتر برای جنابعالی در صحنه های داخلی و خارجی در آستانه معرفی اعضای کابینه ، مطالبی را از سر خیرخواهی و البته بدون سهم خواهی با شما در میان می گذارد/ در آستانه تحلیف جناب عالی و تشکیل کابینه اخباری به گوش می رسد که چندان امید بخش نبوده و به نظر می رسد سنخیتی با شعارها و وعده های داده شده انتخاباتی ندارد/ علاوه بر عزم ملی و نگاه جدی دولت به مقوله آموزش و پرورش نیازمند وزیری است که بتواند با تدبیر ، شجاعت و نوآوری ضمن عمل به برنامه ها و جلب رضایت افراد ذی نفع در این دستگاه خدای نخواسته به نقطه ضعف دولت دوازدهم تبدیل نشود/ برای تحقق شعار در اولویت بودن آموزش و پرورش نخستین گام انتخاب وزیری مقتدر متناسب با اهداف این وزارتخانه گسترده و بسیار تاثیرگذار می باشد .مدیری که نسبت به مسایل آموزش و پرورش دید راهبردی داشته باشد و در مناسبات ناسالم حاکم بر مدیریت وزارتخانه غرق نشود/ گزینه هایی که از گوشه و کنار خود را به عنوان گزینه وزارت مطرح می کنند اغلب مدیران میانی از دایره بسته مدیریت این وزارتخانه هستند که امتحان خود را پس داده و اگر قرار بود موجب تحولی شوند ، در حوزه های محدود مسئولیت خود یعنی در حد یک اداره کل می توانستند کارنامه موفقی داشته باشند. درحالی که اغلب آن ها در حوزه کوچک مسئولیت خود مدیرانی شکست خورده اند/ اگر در زمینه انتخاب وزیر دقت لازم و کافی به عمل نیاید و فرصت طلبانی که به قول جناب عالی سر بزنگاه گیوه ها را ورنکشیدند و در گوشه ای عافیت طلبانه سکوت اختیار کردند سوار کار شوند نتیجه ای جز رویگردانی و سرخوردگی جامعه بزرگ معلمان نخواهد داشت/ همان گونه که مستحضرید آموزش و پرورش موتور و محور توسعه متوازن است و البته استمرار گفتمان " اعتدال و عقلانیت " در انتخابات مجلس 98 و انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 بستگی تام به چینش کابینه و به میدان آوردن مدیری قوی و استراتژیک برای دستگاه بسیار مهم و پرمخاطب آموزش و پرورش دارد....

نامه صدای معلم به دکتر روحانی در مورد انتخاب وزیر آموزش و پرورش

آقای روحانی

رئیس جمهور منتخب ملت ایران

با سلام

« صدای معلم » به عنوان یک رسانه پر مخاطب و مستقل معلمی که در چهار سال گذشته به وظایف رسانه ای و حرفه ای در حد توان خود عمل کرده است ، با تبریک انتخاب مجدد شما با رای قاطع ملت و آرزوی توفیق بیشتر برای جنابعالی در صحنه های داخلی و خارجی در آستانه معرفی اعضای کابینه ، مطالبی را از سر خیرخواهی و البته بدون سهم خواهی با شما در میان می گذارد.

در ایام انتخابات ریاست جمهوری 96 رئیس ستاد فرهنگیان شما جناب دکتر نجفی وعده داد که در صورت پیروزی حضرتعالی، آموزش و پرورش بر خلاف قبل از اولویت های دولت دوازدهم خواهد بود .اکنون زمان تحقق این وعده فرارسیده است.

اکثریت ملت ایران با انتخابی درست و به جا در 29 اردیبهشت ماه " راه " را تعیین کردند .

در آستانه تحلیف جناب عالی و تشکیل کابینه اخباری به گوش می رسد که چندان امید بخش نبوده و به نظر می رسد سنخیتی با شعارها و وعده های داده شده انتخاباتی ندارد .

بدون تردید مشکلات و چالش های وزارت آموزش و پرورش فراوان است .

فائق آمدن بر مشکلاتی که این وزارتخانه را به مرز بحران کشانده است ، علاوه بر عزم ملی و نگاه جدی دولت به مقوله آموزش و پرورش نیازمند وزیری است که بتواند با تدبیر ، شجاعت و نوآوری ضمن عمل به برنامه ها و جلب رضایت افراد ذی نفع در این دستگاه خدای نخواسته به نقطه ضعف دولت دوازدهم تبدیل نشود .

در 4 سال گذشته هر چند آقایان فانی و دانش آشتیانی زحماتی را برای آموزش و پرورش کشیدند اما متاسفانه نتوانستند حداقل اعتماد و رضایت معلمان را جلب کنند و در تحقق برنامه های ارائه شده خود موفق نبودند .

برای تحقق شعار در اولویت بودن آموزش و پرورش نخستین گام انتخاب وزیری مقتدر متناسب با اهداف این وزارتخانه گسترده و بسیار تاثیرگذار می باشد. مدیری که نسبت به مسایل آموزش و پرورش دید راهبردی داشته باشد و در مناسبات ناسالم حاکم بر مدیریت وزارتخانه غرق نشود.

گزینه هایی که از گوشه و کنار خود را به عنوان گزینه وزارت مطرح می کنند اغلب مدیران میانی از دایره بسته مدیریت این وزارتخانه هستند که امتحان خود را پس داده و اگر قرار بود موجب تحولی شوند ، در حوزه های محدود مسئولیت خود یعنی در حد یک اداره کل می توانستند کارنامه موفقی داشته باشند. درحالی که اغلب آن ها در حوزه کوچک مسئولیت خود مدیرانی شکست خورده اند.

در شرایط کنونی سپردن سکان وزارتخانه به دست افراد ضعیف همانگونه که در 10 ماه گذشته شاهد بودیم باعث تشتت بیشتر در مدیریت و بازماندن این دستگاه بزرگ از انجام ماموریت خود خواهد شد.

گام اول این است که فردی خارج از مناسبات ناسالم مدیریتی در راس وزارتخانه قرار گیرد . در غیر این صورت وزیر ادامه دهنده وضع کنونی خواهد بود که معلمان، دانش آموزان ،اولیا و کارشناسان از آن راضی نیستند.

اگر در زمینه انتخاب وزیر دقت لازم و کافی به عمل نیاید و فرصت طلبانی که به قول جناب عالی سر بزنگاه گیوه ها را ورنکشیدند و در گوشه ای عافیت طلبانه سکوت اختیار کردند سوار کار شوند نتیجه ای جز رویگردانی و سرخوردگی جامعه بزرگ معلمان نخواهد داشت .

همان گونه که مستحضرید آموزش و پرورش موتور و محور توسعه متوازن است و البته استمرار گفتمان " اعتدال و عقلانیت " در انتخابات مجلس 98 و انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 بستگی تام به چینش کابینه و به میدان آوردن مدیری قوی و استراتژیک برای دستگاه بسیار مهم و پرمخاطب آموزش و پرورش دارد.

معلمان از رییس جمهور با پشتوانه رای 24 میلیونی انتظار توجه وافی و کافی به وزارت آموزش و پرورش در چهار سال آینده را دارند.

معرفی وزیری مقتدر و با درایت به مجلس نخستین گام است ...

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران، تاریخ انتشار -، کدمطلب: -:www. sedayemoallem.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین