پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد واحد ارومیه هم‌اکنون در ۲۴ رشته دکترا دانشجو می پذیرد.

شعار سال: نشست صمیمی رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

وجود ۲۴ رشته دکترا در واحد ارومیه
در این نشست،عزیز جوان‌پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و با اشاره به اینکه خبرنگاران تحول آفرین جامعه هستند گفت: خبرنگاران تاثیر مهمی در جامعه دارند و هرگاه بخواهیم تاریخ هر دوره را مطالعه کنیم باید به مطبوعات وقت و مطالب خبرنگاران رجوع کنیم.
وی افزود: دانشگاه آزاد یکی از ثمرات انقلاب اسلامی است و متاسفانه امروز شاهد سنگ اندازی برخی برای ممانعت از توسعه این دانشگاه هستند و حذف چندین رشته تحصیلات تکمیلی از این جمله است.
وی اضافه کرد: البته این اتفاق نه فقط در این دولت بلکه در دولت های سابق نیز رخ داده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد واحد ارومیه امروزه به یکی از واحدهای پیشرو بوده است طوری که امروزه ۲۴ رشته دکترا در این واحد دانشجو می پذیرد و تلاش داریم تحصیلات تکمیلی را در این واحد گسترش دهیم.

برگزاری مصاحبه عملی از ۴۰۰ دانشجوی دکترا در واحد ارومیه
علیرضا بنیادی معاون آموزشی دانشگاه آزاد ارومیه نیز گفت: امسال در رشته دکتری و در واحد ارومیه، ۲۵۰۰ دانشجو را در رشته دکتری پذیرش و از ۴۰۰ نفر مصاحبه عملی در ۱۶ رشته بعمل آمد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در واحد ارومیه، در برخی رشته ها بدون کنکور اقدام به جذب دانشجو می کنیم که در حال حاضر دانشجویان می توانند برای ورود به دانشگاه به سایت سنجش و دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

دانشگاه آزاد واحد ارومیه پیشرو در امر پژوهشی
پژمان محمدی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به راه اندازی بخش های پژوهشی دانشگاه گفت: زیرساخت های پژوهشی واحد ارومیه راه اندازی شده که در بخش اول سامانه آزمایشگاه های همکاری دانشگاه آزاد با نام "ساها" ایجاد شده است.
وی خاطر نشان کرد: این سامانه امکان استفاده همه دانشجویان واحدهای دیگر شهرهای استان را از آزمایشگاه های واحد ارومیه فراهم می آورد که این اتفاق به توسعه امر پژوهشی دانشجویان کمک می کند.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد ارومیه تصریح کرد:در برنامه های آتی دانشگاه، ایجاد مراکز جدید پژوهشی در بخش های هوش مصنوعی و آنتن و مایکروویو است که بزودی راه اندازی و مراحل اخذ مجوزهای لازم نیز قبل از آغاز ترم جدید صورت خواهد گرفت.
محمدی گفت: مجله تخصصی دامپزشکی اولین مجله تخصصی واحد ارومیه بزودی چاپ و توزیع خواهد شد.


توسعه خدمات رفاهی، اولویت دانشگاه آزاد ارومیه
کیوان فرزاد معاون عمرانی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به ایجاد فضاهای مناسب در این واحد گفت: دانشگاه آزاد ارومیه از لحاظ ساختمان ها و زمین ها، بالغ بر ۹۰ هکتار و بالغ بر ۷۰۰۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده در شش فاز مختلف در حال ارائه حدمات است.
وی اضافه کرد: اهتمام دانشگاه اکنون، توسعه خدمات رفاهی است و طی برنامه ریزی های آتی، تامین زمین های ورزشی و توسعه پارکینگ های دانشجویی در اولویت خواهد بود.
معاون عمرانی دانشگاه آزاد ارومیه خاطر نشان کرد: تمامی بررسی های لازم برای کاهش ترافیک و مشکلات پارکینگ دانشجویان صورت گرفته و امیدواریم با انجام اصلاحات لازم و تعبیه پارکینگ مناسب، مشکلات دانشجویان را کاهش دهیم.

اختصاص بیش از ۳۵۰۰ وام کوتاه و بلند مدت دانشجویی
قاسم سامعی معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره به همکاری دانشگاه با دانشجویان در پرداخت شهریه گفت: تنها منبع درآمدی دانشگاه، شهریه دانشجویان است و اگر مشکلی نیز در پرداخت شهریه رخ دهد دانشگاه همکاری لازم را با دانشجویان دارد و تاکنون هیچ دانشجویی بخاطر عدم پرداخت شهریه از امتحان محروم نشده است.
وی خاطر نشان کرد: واحد ارومیه طی یکسال از محل صندوق رفاه دانشجویی، ۳۲۷۹ وام کوتاه و بلندمدت و با هزینه بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین از محل صندوق وام وزارت علوم در نیمسال اول ۶-۹۵ هیچ سهمی به واحد ارومیه داده نشد ولی در نیمسال دوم ۲۸۵ فقره وام بلند مدت با مبلغ ۳.۹ میلیارد تومان اختصاص و به دانشجویان پرداخت کردیم.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد ارومیه تصریح کرد: در بخش کمک هزینه ازدواج دانشجویی، از محل بودجه جاری دانشگاه، ۸۰۰میلیون تومان وام ازدواج به دانشجویان پرداخت کردیم که همه آنها از منابع شهریه دانشجویان پرداخت شده است.

نگاه ویژه دانشگاه آزاد ارومیه به موضوعات پژوهش محور


جواد بحری معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و دانش بنیان دانشگاه آزاد ارومیه با اشاره نگاه ویژه واحد ارومیه به موضوعات پژوهشی گفت: ما در قسمت دانش بنیان برای رسیدن ایده ها به تجاری سازی از دانشجویان و ایده های آنان حمایت می کنیم همانگونه که مرحوم هاشمی رفسنجانی تاکید موکدی بر توجه به موضوعات پژوهشی داشتند.
وی اضافه کرد: مشکل آینده جهان آب خواهد بود و دانشگاه آزاد توجه ویژه ای به کشت گلخانه ای دارد که ما هم بدنبال آن هستیم که در سال آینده این کار را با همکاری جهاد کشاورزی در واحد ارومیه راه اندازی کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین ، تاریخ 15 مرداد 96 کد مطلب: 694488:www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین