پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
مقتدی صدر روحانی شیعه عراقی و رهبر جریان صدری در سفر به امارات با ولیعهد ابوظبی دیدار و گفتگو کرد.

شعارسال: محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی در این دیدار گفت که دولت و ملت امارات از گسترش روابط با عراق استقبال می کنند.

ولیعهد ابوظبی هم اکنون عالی ترین مقام امارات است زیرا شیخ خلیفه رئیس دولت امارات در چند سال اخیر به دلیل بیماری عملا از فعالیت ها کناره گیری کرده است. او هم اکنون در مرخصی و سفر خارجی به سر می برد.

در خبر خبرگزاری رسمی امارات (وام) آمده است: شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده عالی نیروهای مسلح امارات در کاخ الشاطی ابوظبی از آقای مقتدی صدر رهبر جریان صدری در عراق استقبال کرد و دو طرف روابط برادرانه و موضوعات مهم مشترک را بررسی کردند.

وزیر خارجه امارات هم در این دیدار حضور داشت.

ولیعهد ابوظبی همچنین بر باز بودن فضای امارات برای استقبال از عراق تاکید کرد.

مقتدی صدر روحانی شیعه و رهبر جریان صدری دارای شاخه نظامی پرقدرتی است و علاوه بر این در پارلمان عراق نیز فراکسیون حزبی دارد.

وی از پرنفوذترین جریان های شیعی در عراق به شمار می رود که در میان بخش های مختلف شیعیان عراق به ویژه لایه های پایین و حاشیه نشین ها هواداران زیادی دارد.

مقتدی صدر قبل از این در سفر به جده عربستان سعودی با شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز دیدار و گفتگو کرد.

سفرهای مقتدی صدر به عربستان سعودی و امارات از سوی رسانه ها به عنوان نزدیک شدن این روحانی شیعه به محور سعودی و دور شدن از ایران تفسیر شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران، تاریخ انتشار: 23مرداد1396، کدخبر: 554307: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین