پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۷۵۶۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
بعد از تعریف و تمجیدهای قالیباف از بانک شهر به علت همیاری در پروژه های شهری طبیعی بود که این بانک شهر آفتاب و شهروند را بجای طلب خود مطالبه کند.

شعارسال: محمد باقر قالیباف در طول 12 سال گذشته در شهر تهران اقدامات بسیاری انجام داد. بزرگراه های بسیاری احداث و پروژه های عمرانی متعددی را به سرانجام رساند.

او خطوط 8 گانه مترو را تکمیل کرد و با خرسندی اعلام کرد که تهران دیگر نیازی به ساخت و ساز و پروژه های عمرانی ندارد چرا که او در این 12 سال همه کارها را انجام داده است.

وی در روزهای آخر فعالیت خود بارها به تمجدید از بانک شهر به علت همیاری در شهرداری در اجرای پروژه های شهری پرداخت و از سرمایه گذاری این بانک تقدیر و تشکر کرد اما هرگز اشاره ای به نحوه بازپرداخت قرض های شهرداری نکرد.

او اشاره ای نکرد که چگونه هزاران میلیارد به بانک شهر بدهکار شده و به گفته حافظی، عضو شورای چهارم شهر تهران برای پرداخت حقوق کارکنانش مجبور به گرفتن وام از این بانک شده است.

مدیریت 12 ساله قالیباف موجب پیشرفت تهران به فیمت از دست رفتن تمامی املاک و دارایی های شهرداری شد.

قالیباف زمانی بوستان مادر را با سازنده پروژه صدر تهاتر کرد و مدتی بعد میدان ولیعصر (عج) را به بانک شهر فروخت که البته این 2 با مخالفت هایی همراه شد.

اما مدیریت شهری تهران در ازای بدهی هایش به بانک شهر در هر ایستگاه مترو مجبور به ساختن ساختمانی برای بانک شهر شد. نمونه این ساختمان ها اکنون در چهارراه ولیعصر (عج) قابل مشاهده است.

همچنین شهرداری مجبور به صدور مجوزهایی برای بانک شهر به منظور ساخت برج هایی در تهران شد که نمونه بارز آن برج فردوسی در میدان فردوسی است.

همچنین خارج از عرف اجازه احداث کیوسک های بانکداری در معابر سطح شهر را برای این بانک صادر کرد تا صدای موافقان قالیباف در شورای شهر نیز بلند شود.

شهردار تهران در روزهای پایانی حضور خود در بهشت فروشگاه های زنجیره ای شهروند و شهر نمایشگاهی آفتاب را نیز به بانک شهر واگذار کرد تا کار خود را پیش از رفتن تکمیل کرده باشد.

اکنون نیمی از تهران بدون حساب و کتاب به بانک شهر واگذار شده و کسی نمیداند آنها شهروند و شهر آفتاب را در ازای چه مقدار طلب خود تصاحب کرده اند.

در این ارتباط محمدمهدی تندگویان، عضو شورای چهارم شهر تهران میگوید: با اینکه قرار بود شورای شهر بر روند این واگذاری نظارت کند اما شاهدیم که تفاهم‌نامه امضاء شده و شورا از آن خبر ندارد و این در حالیست که رسما پرچم‌های حاوی آرم بانک شهر در شهر آفتاب به اهتزاز درآمده و "هیات مدیره این شهر نمایشگاهی" از سوی این بانک مشخص شده اما هنوز برخی از اعضای شورا از خواب بیدار نشده و گوش‌ آنها به این تذکرات بدهکار نیست.

تندگویان با بیان اینکه قرار بود در مورد واگذاری شهروند و شهر آفتاب در ابتدا ارزشگذاری شده و رقم دقیق این دو سرمایه بزرگ شهر مشخص شود و بعد از آن نسبت به واگذاری زیر نظر شورای شهر اقدام شود، گفت: هنوز کارشناسان رقم واقعی شهروند و شهر آفتاب را اعلام نکرده‌اند اما واگذاری انجام شده است. این در حالیست که شهر آفتاب دارای فازهای دیگری از جمله ساخت مرکز تجارت جهانی، هتل و ... است و نباید این سرمایه خام فروخته شود. این در حالیست که شنیده شده شهر آفتاب را تنها 1000 میلیارد تومان قیمت گذاری اولیه کرده‌اند که این نحوه کارشناسی جهت گیرانه جای سوال دارد و به نظر می‌رسد باید شورای شهر بعدی به این مقوله ورود کند.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تیتر شهر،تاریخ انتشار 28مرداد96،کدخبر: 49572، titreshahr.com www.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین