پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
با ابلاغ وزیر صنعت، الزام درج قیمت مصرف‌کننده برخی گروه کالایی برداشته شد و این امر از ابتدای مهرماه سال جاری اجرا می‌شود.

شعار سال: محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های مسئول در زمینه قیمت‌گذاری و نظارت کالا، شرایط عدم الزام درج قیمت مصرف‌کننده برخی گروه کالایی را ابلاغکرد.

در این نامهآمده است: در راستای اجرای بند 23 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مشعر بر "شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار" و ایجاد فضای رقابتی سالم و بهبود فضای کسب‌وکار، رعایت توأمان حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و حذف واسطه‌های غیرضرور در زنجیره تأمین و توزیع کالا با هدف کاهش قیمت مصرف‌کننده و حداکثر نمودن منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در بازار رقابتی همچنین اجرای ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، ماده شش قانون تعزیرات حکومتی و ماده 15 قانون نظام صنفی و به‌جای الزام تولیدکنندگان به درج قیمت مصرف‌کننده بر روی کالا، طرح "درج یا نصب برچسب قیمت توسط واحدهای خرده‌فروشی" برای اجرا در خصوص کالاهای منتخب محصولات بیسکویت، شیرینی، کیک و شکلات،انواع چیپس و اسنک و محصولات صنایع سلولزی و بهداشتیدر سراسر کشور ابلاغ می‌گردد.

زمان اجرای این طرح از ابتدای مهر ماه 1396 اعلام شده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگانبا همکاری سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها مسئول نظارت بر حسن انجام این طرح خواهند بود.

بنابراین گزارش نعمت‌زاده در روزهای پایانی مسئولیت در وزارت صنعت اقدام به ابلاغ این تصمیم و اجرای آن از ابتدای مهرماه می‌کند که وی در واقعمسئولیت اجرای این امررا به وزیر بعدی می‌سپرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 26 مرداد 96، کد مطلب: 1494365:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین