پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۵۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات اعلام کرد:‌ به دلیل آلوده بودن و قاچاق بودن گل‌های بونسای و لاکی بامبو همه آن‌ها به زودی با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی از بازار جمع‌آوری می‌شود و اگر تاجران بخواهند باید از کشورهایی به غیر از کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد کنند.

شعار سال: مهدی قائمیان اظهار کرد:‌ با وجود ممنوعیت واردات گل‌های زینتی مانند "بونسای و لاکی بامبو" از دو سال گذشته تاکنون، همچنان شاهد این گونه از گیاهان زینتی در بازار هستیم که همگی آن‌ها از کشورهای جنوب شرقی آسیا و به صورت قاچاق وارد می‌شوند.

وی افزود: در گذشته از کشورهایی مانند چین، گل بنسای و از کشوری مانند تایلند گل لاکی بامبو به ایران وارد می‌شد، اما به دلیل آلوده بودن چندین محموله وارداتی از این کشورها را برگرداندیم و اعلام کردیم که باید شرایط بهداشتی و قرنطینه ایران را رعایت کنند. اما با وجود مذاکرات فراوان این اتفاق نیفتاد و نهایتا مجبور به اعلام ممنوعیت واردات این دو گیاه زینتی از کشورهای چین، تایوان، تایلند و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا شدیم.

قائمیان تصریح کرد: با وجود ممنوعیت دو ساله واردات این گونه از گیاهان زینتی به ایران از کشورهای جنوب شرقی آسیا، همچنان شاهد واردات و عرضه آن‌ها به صورت غیرقانونی هستیم که در نهایت با تفاهم‌نامه‌ای که دو روز گذشته با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان تعزیرات حکومتی امضا کردیم مقرر شد به زودی گل‌های بنسای و لاکی بامبو که مبدأ واردات آن‌ها کشورهای جنوب شرقی آسیاست از بازار ایران جمع‌آوری شود. این اقدام از پایانه‌های عرضه گل و گیاه به صورت عمده فروشی تا عرضه‌کنندگان خود گل و گیاه را شامل می‌شود.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات تاکید کرد: اگر مردم به این گونه از گیاهان زینتی اقبال دارند باید صبر کنند تا ابتدا گیاهان مشکوک به آلودگی را از بازار جمع‌آوری کنیم و تاجران نیز باید این گونه گیاهان را از کشورهای اروپایی مانند هلند به ایران وارد کنند تا مشکلی از نظر آلودگی نداشته باشند چرا که کشوری مانند هلند همه شرایط و استانداردهای بهداشتی و قرنطینه‌ای ایران را رعایت می‌کند و مشکلی از این جهت نداریم، اما متأسفانه برخی تاجران تنها سود مالی برایشان اهمیت دارد و از این حیث واردات گل و گیاه از چین و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا صرفه اقتصادی بیشتری برایشان دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 2 شهریور 96، کدمطلب: 96060201015:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین