پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۷۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
معاون اقتصادی رئیس جمهوری ایران در دیدار وزیر خارجه پاکستان خواستار تسریع در مذاکرات تجاری دو کشور شد و گفت برای گسترش روابط بانکی، باید از مانع ارزیابی های نادرست برخی موسسات گذر کنیم.

شعار سال :به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان در دیدار خواجه محمد آصف با بیان اینکه فوری ترین گام ها باید در حوزه بانکی و حمل و نقل برداشته شود، اظهارکرد: اگر چه سطح تجارت دو کشور 35 درصد رشد نشان می دهد ولی در فضای پس از تحریم باید شاهد جهش در مناسبات اقتصادی و رسیدن به هدف 5 میلیارد یورو باشیم.

وی تصریح کرد: اجرای توافق خط اعتباری دو طرفه 500 میلیون یورویی بانک های مرکزی و گشایش شعبه بانک در دو کشور باید در سه ماه آینده تحقق یابد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: برقراری خط کشتیرانی مسافری و باری بین چابهار و کراچی و خط پروازی مستقیم بین دو کشور می تواند زمینه ساز همکاری های بلندمدت تر شود.

نهاوندیان همچنین با بیان اینکه تروریسم با تحریف فرهنگ دینی از بیکاران جوان سربازگیری می کند ، اظهارکرد: اگر چه مقابله نظامی و سیاسی با تروریسم ضروری است ولی برخورد ریشه ای با افراط گری مستلزم همکاری همزمان در حوزه فرهنگ و اقتصاد است.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار خواهان سرعت گرفتن مذاکرات تجارت ترجیحی و آزاد بین ایران و پاکستان شد و تاکید کرد: برای گسترش روابط بانکی، باید از مانع ارزیابی های نادرست برخی موسسات گذر کنیم.

خواجه محمد آصف همکاری پاکستان و ایران در حوزه برق و گاز را به نفع هر دو طرف و منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد تا دیدار بعدی سران دو کشور، گام های فوری موثری برای گسترش همکاری های اقتصادی برداشته شود.

وی با بیان اینکه ارتباط ریلی و جاده ای گوادر – چابهار ، ظرفیت حمل و نقل و ترانزیت منطقه را ارتقاء خواهد بخشید، گفت: همکاری سه جانبه پاکستان، ایران و چین برای سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و انرژی سرعت خواهد گرفت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1396، کدخبر: ۱۸۲۶۴۷ ، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین