پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی از کمبود بیش از 3 هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان خبر داد.

شعار سال: شهریار فولادوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش‌وپرورش استان با کمبود نیروی انسانی قابل‌توجهی مواجه است که این کمبودها را با استفاده از خدمات همکاران در نوبت‌های بعدی یا در ساعاتی که امکان تدریس برای آن وجود دارد،‌ به‌کارگیری نیروهای حق التدریس و استفاده از خدمات بازنشستگان جبران می‌کند.

وی افزود:‌ استان مرکزی به‌تناسب جمعیت دانش‌آموزی و پرسنل آموزش‌وپرورش جزء استان‌هایی است که بیشترین نیازمندی را در حوزه نیروی انسانی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی بیان کرد:‌ نداشتن انطباق میزان خروجی با میزان ورودی‌ها در آموزش‌وپرورش از دلایل کمبود نیروی انسانی است؛ پرسنل بازنشسته از آموزش‌وپرورش خارج می‌شوند اما به همان میزان جذب را شاهد نیستیم.

فولادوند با اشاره به اینکه همیشه تراز این نهاد در حوزه نیروی انسانی منفی است،‌ ادامه داد: یکی دیگر از دلایل کمبود نیروی انسانی در این استان نیز مهاجرت معلمان به استان‌های دیگر است؛‌ در بیشتر مواقع جایگزینی این نیروی مهاجرت یافته امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: در سال گذشته آموزش‌وپرورش استان مرکزی با کمبود 77 هزار ساعت نیروی انسانی در هفته مواجه بود که این رقم کمبود بیش از 3 هزار نیروی کار را نشان می‌دهد و امسال نیز این کمبود را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی اضافه کرد: با توجه به کمبود نیرو فرایند تأمین بستر تحصیل بسیار پیچیده است البته با اقدامات لازم موضوع نقل‌وانتقال نیروها کنترل می‌شوند.

فولادوند در ادامه خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش برای آغاز یک مهر بانشاط در سراسر مدارس استان،‌ پروژه‌ای را به نام پروژه مهر در دست اقدام دارد و هرساله این فعالیت در قالب پروژه مهر هم‌زمان با پایان امتحانات در سال تحصیلی قبل، رقم می‌خورد.

وی گفت: موضوع مدیریت پروژه مهر در 5 کارگروه ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی،‌ تعمیر و تجهیز،‌ ارزیابی و نظارت،‌ تائید صلاحیت‌ها و کارگروه توجیه و تبلیغ و اطلاع‌رسانی از نیمه دوم تیرماه تا آغاز سال تحصیلی در سطح استان پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان مرکزی افزود:‌ آموزش ‌معلمین استان به‌منظور کسب آمادگی‌های لازم برای تدریس کتب جدید تألیف و نو نگاشت و آموزش معلمین جدیدالورود به آموزش‌وپرورش از مهم‌ترین مواردی است که در پروژه مهر دنبال می‌شود.

فولادوند در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 21 هزار و 971 نفر در مقطع اول ابتدایی تحصیل‌کرده‌اند، بیان کرد: آمار افراد متولدشده در استان مرکزی از سوی ثبت‌احوال 22 هزار 673 نفر در سال جاری است.

وی ادامه داد: سالانه با افزایش 500 تا هزارنفری آمار ثبت‌نام کنندگان اول ابتدایی با آمار ثبت‌احوال روبرو هستیم که تا پایان ثبت‌نام افراد در سامانه سناد، ‌آمار کلاس اولی‌ها مشخص نمی‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 21 شهریور 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۶۲۱۰۰۰۸۶۰ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین