پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۰۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
جشنواره شب های فرهنگی سیستان و بلوچستان با حضور هنرمندان و فرهیختگان کشوری و استانی، شماری از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر تهران یکشنبه شب در برج میلاد آغاز بکار کرد.

شعار سال: اجرای موسیقی توسط استاد شیرمحمد اسپندار، گروه های موسیقی آیینی سیستان و بلوچستان، رقص شمشیر و شعرخوانی در جمع علاقه مندان به فرهنگ و هنر این استان از مهمترین برنامه های اجرایی امشب جشنواره شب های فرهنگی در برج میلاد تهران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 25 صنعتگر و هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی استان برای شرکت در جشنواره شب های فرهنگی به تهران اعزام شدند.

کامبیز مشتاق گوهری افزود: این جشنواره در کل تابستان با حضور هنرمندان استان های مختلف کشور در محل برج میلاد تهران برگزار شده است.

وی افزود: اختتامیه جشنواره شب های فرهنگی در روزهای 26 و 27 شهریور به هنرمندان و صنعتگران سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

وی گفت: هنرمندان و صنعتگران سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف از جمله موسیقی محلی، رقص چوب، پخت غذاهای محلی و صنایع دستی در این دو روز به صورت نمایشگاه و کارگاه آموزشی اجرای برنامه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین عکس های گرفته شده از ظرفیت های گردشگری و طبیعی استان در این جشنواره در معرض دید عموم قرار می گیرد.

مشتاق گوهری افزود: این جشنواره به منظور معرفی داشته ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری سیستان و بلوچستان و آشنا کردن مردم پایتخت با آداب، رسوم و توانمندی های این استان توسط این مجموعه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها از ساعت 18 تا 24 امشب در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها نیز گفت: هدف اصلی از برگزاری این برنامه تغییر نگرش مردم و مسئولان نسبت به استان های مختلف و نمایش توانمندی های هنری، جاذبه های گردشگری و فرهنگ غنی مردم این مناطق است.

عادل مزاری اعتلای فرهنگ اصیل ایرانی، تقویت وحدت ملی و همدلی میان اقوام و آشنایی با فرهنگ غنی اقوام ایرانی در تهران را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: از آنجایی که تهران مینیاتور اقوام است، به منظور آشنایی نسل جوان با آداب و رسوم نیاکان خود، شبهای فرهنگی 10 استان از جمله مازندران، کرمانشاه، گیلان، یزد، گلستان و غیره تا کنون برگزار شده و اختتامیه این برنامه با سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: اجرای موسیقی توسط استاد شیر محمد اسپندار، هنرمندان موسیقی و رقص محلی، برپایی غرفه های صنایع دستی مانند سکه دوزی، سوزن دوزی، خامه دوزی، تراش سنگ، حصیر بافی، سفال کلپورگان، چرم، عروسک سنتی و گلیم بافی، تقدیر از هنرمندان و مفاخر استان و ارائه غذاهای محلی با لباس محلی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در این دو شب است.

سیستان و بلوچستان با دارا بودن هزار و 700 اثر تاریخی، فرهنگی و غیره در 19 شهرستان یکی از استان های غنی کشور به لحاظ داشته های باستانی، تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که به گفته کارشناسان به اندازه یک کشور جاذبه تاریخی و گردشگری دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 26 شهریور 96، کد مطلب: 82667976 ، www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین